L'artista Lucía Bosé ha mort aquest dilluns a la seva casa de Brieva (Segòvia) a l'edat de 89 anys per una pneumònia, segons ha informat la seva família. Bosé, que havia complert anys el passat gener, es trobava en un estat de salut delicat. L'actriu italiana, vídua del torero Luis Miguel Dominguín, és la mare de Miguel Bosé i de Paola Dominguín. Alguns mitjans han apuntat que la pneumònia estaria relacionada amb el coronavirus.

La carrera cinematogràfica de Lucía Bosé va començar a finals de la dècada dels quaranta, després de guanyar el 1947 el concurs de bellesa Miss Itàlia. Va deixar la feina de dependenta en una pastisseria de Milà i va participar en rodatges de cineastes com Giuseppe de Santi o Michelangelo Antonioni. A partir dels anys cinquanta va arribar el seu boom en el món del cinema, amb un peu a Itàlia i l'altre a Espanya, i va participar en films com Muerte de un ciclista, de Juan Antonio Bardem, o Así es la aurora, de Luis Buñuel.

El seu fill, el cantant Miguel Bosé, ha confirmat la notícia a través de les xarxes socials. "Estimats amics, us comunico que la meva mare Lucía Bosé acaba de morir. Ja és en el millor dels llocs", ha escrit.

 

Segueix aquí l'última hora sobre el coronavirus Covid-19 a Catalunya, Espanya i el món