Aquest 30 de novembre i 1 de desembre se celebra a Palma la segona edició de L’Aferrada, la trobada de creadors de contingut digital impulsada per l’Obra Cultural Balear. La participació en la trobada és lliure i gratuïta, però requereix inscripció prèvia al web de l’esdeveniment. Hi participaran tant creadors com empreses i professionals del sector per crear sinergies i contribuir a impulsar la professionalització dels creadors de contingut digital.

Concretament, L’Aferrada pretén reunir els creadors de contingut digital en català durant dos dies perquè comparteixin projectes i facin xarxa. "La trobada d’enguany suma programació, ponents, participants i entitats col·laboradores, cosa que demostra l’interès d’aquest projecte en l’àmbit de la creació", explica Francisca Niell, gerent de l’Obra Cultural Balear.

Paral·lelament, Laia Carrera, directora de L’Aferrada, explica que és un punt d’unió entre projectes i persones. "Seguint l’esperit del projecte, volem facilitar i fer que sorgeixin col·laboracions a tots els nivells. D’aquí que enguany una de les grans novetats en la programació siguin els espais de creació de contingut col·laboratiu durant l’esdeveniment”, assenyala.

 

Un espai d'aprenentatge per als creadors de contingut en català

L’Aferrada no només és un espai de networking, sinó que també és un gran espai d’aprenentatge per als creadors. És per això que es duran a terme ponències d’experts/es, màrqueting digital, scouting de talents i fins i tot formacions en eines d’intel·ligència artificial útils per a creadors.

Tot plegat ho aprendran amb Isis Boet, directora de continguts i influència a LLYC, Carlos A. Macho, expert en construcció de marca i comunitats digitals (ex Youplanet, ex Wallapop) i cofundador i director de màrqueting de JobLanders, Luis Valenzuela, especialista en creació de continguts i scouting de talents i Ari Vigueras, especialista en l’ús estratègic d’eines d’IA i xarxes socials per la gestió de marques.

Una fita comuna: professionalitzar el sector 

Amb l’objectiu de professionalitzar el sector, els participants tindran l’oportunitat de fer mentories amb experts del sector de la comunicació i les xarxes socials, com ara l’editora d’EVA (3Cat), Patricia Martínez, el director adjunt de Continguts de PRISA Audio, Eugenio Viñas; el director de L’Squad (À Punt) i La Tropa (IB3), Òscar Piera; l’especialista en creació de continguts i scouting de talents, Luis Valenzuela, i la directora de Vadebò, Mia Ortet.

Debatre per afrontar reptes i aprofitar oportunitats

L’Aferrada també serà un espai de debat en què participaran creadors de diferents territoris de parla catalana, que explicaran, en primera persona, i moderats per la periodista Inès Mateu, els reptes i les oportunitats amb què es troben: Cèlia Espanya, @celiaespanya, de Catalunya; Fran Tudela, @cabrafotuda, del País Valencià; Clàudia Cunill, @itsclaubunny, d'Andorra, i Joan Moñino, @parlars_mallorquins, de les Illes Balears.

També assistiran a les jornades els creadors premiats amb les beques de la Generalitat de Catalunya per a la creació de sèries de vídeos en català o en occità per a xarxes socials, les beques Propulsió.

Experts parlaran del futur dels continguts digitals en català 

A més a més, hi seran presents representants de plataformes de continguts digitals com ara el director general d'IB3, Albert Salas,  el director de Continguts Digitals i Estratègia Transmèdia de 3Cat, Adrià Serra i el director adjunt de PRISA Audio, Eugenio Viñas. A ells s'hi sumaran representants de productores com Crisàlide a través del seu director de Negoci, Jordi Font.

Finalment, hi participaran Josep Ritort, secretari general de l’Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació (AMIC) i Gerard Vélez, director de projectes de la Fundació.cat, que aprofitaran el context de L’Aferrada per presentar projectes que impulsen ambdues entitats relacionats amb la creació de contingut digital i l’impuls dels professionals del sector.

Una jornada sencera dedicada a la creació de contingut 

D’altra banda, diumenge 1 de desembre serà un dia dedicat a la diversió i la creació de contingut. Les activitats es traslladaran a Ca n’Alcover. Durant tot el matí, L’Aferrada oferirà diversos espais perquè els creadors puguin generar contingut col·laboratiu.

Un dels espais destacats serà el d’stand up, un espai de micro obert, dinamitzat per La Bardissa i amb el suport d’IB3. Aquest espai vol ser un impuls per l’stand up en català a les Illes Balears i una plataforma perquè els creadors de contingut s’endinsin en el món del monòleg humorístic i experimentin amb formats narratius en viu.

Simultàniament, al jardí de Ca n’Alcover i amb el suport d’EVA (3Cat), hi haurà un espai especialment pensat per gravar pòdcasts i videopòdcasts en què els creadors  podran enregistrar contingut. Aquest espai inclourà micròfons, càmeres i suport tècnic per assegurar el material tècnic necessari per a la realització d’aquests projectes. Part d’aquest contingut es difondrà, posteriorment, als canals digitals d’EVA.

La segona edició de L’Aferrada compta amb el suport del Ministeri de Cultura, l’Institut d’Estudis Baleàrics, el Consell de Mallorca, la Generalitat de Catalunya, el Govern d’Andorra, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals-3Cat (EVA), la Fundació .cat, l’AMIC; amb la col·laboració d’Òmnium Cultural, Acció Cultural del País Valencià, CaixaForum Palma, La Bardissa, l’Hotel Palladium, Estrella Damm, Quely, Consell Regulador IGP Sobrassada de Mallorca, CRDO Queso de Mahón, Consell Regulador Ensaïmada de Mallorca, i amb els mitjans de comunicació oficials IB3, Agència Catalana de Notícies, Agència Andorrana de Notícies, Ràdio Arrels, Tresdeu, Diari La Veu del País Valencià, El Nacional i dBalears.