Un desgavell total i absolut, això ha estat la primera jornada del Vida de Vilanova i la Geltrú. Havia de ser una festa, la del primer festival massiu postpandèmic, però per a la gran majoria de les 10.000 persones que s'han apropat fins a la Masia d'en Cabanyes, ha acabat sent una tortura, havent d'esperar fins a 3 hores de cua per poder fer-se el test d'antígens que, en cas de donar negatiu, els permetés accedir al festival.
Pitjor encara, l'aplicació de mòbil que els assistens havien de fer servir per conèixer el resultat del test, ha estat un cúmul d'errors. Així, una vegada feta les tres hores de cua, molts dels espectadors seguien sense poder accedir al festival perquè no podien demostrar que havien donat negatiu.
En mig d'aquest descontrol organitzatiu, és gairebé còmic i anecdòtic que la nau industrial en què es feien les analítiques no tingués cobertura quan els resultats havien d'arribar a través dels mòbil.
El director del certamen, Dani Poveda, s'ha disculpat amb els assistents i ha demanat "paciència" en la primera jornada. "Hem d'aprendre del que està passant i implementarem noves mesures. Seguirem esforçant-nos-hi". Ha de ser molt, molt, molt difícil organitzar un festival de les dimensions del Vida en unes circumstàncies i condicionants com els actuals. Però també ha de ser molt, molt, molt difícil sumar tants errors logístics en una sola tarda. S'ha de tenir paciència en aquesta nova normalitat, però 3 hores de cua potser és demanar massa.
Els dies estranys
Eren les 12 de la nit tocades i Vetusta Morla, que han aparegut sobre l'escenari principal una hora més tard del previst desxifrant 'Los días raros', una de les seves cançons més emblemàtiques, creació que en el darrer any i mig ha redimensionat el seu significat, enfilaven les últimes cançons del seu repertori. Tot just aleshores tres noies accedien corrent al recinte. Havien fet les maleïdes tres hores de cua. Havien vingut al festival, exclusivament, per veure els madrilenys. Cridaven extasiades per, finalment, estar veient els seus ídols. També ho feien per treure's de sobre la tensió de la mala organització.
Pucho, el cantant de Vetusta Morla, ha recordat que va ser justament a Barcelona, a l'Auditori del Fòrum, que un 8 de març de 2020, sense previ avís, el món se'ls va aturar. El d'ahir ha estat el seu primer concert des de l'esclat de la pandèmia. Indiscutibles caps de cartell de la primera jornada del Vida, han protagonitzat una actuació monumental en què no han faltat títols imprescindibles del seu repertori com 'Palmeras en la mancha', 'Consejos de sabios', 'La vieja escuela', '23 de junio', 'Punto sin retorno', 'Copenhage', 'Cuarteles de invierno', 'Maldita dulzura', 'La deriva' i 'Mapas'.
Abans i després
La tarda ha començat amb Paula Valls i Súper Gegant, actuant gairebé per a ningú. La vetllada ha començat a prendre el to habitual dels festivals amb el folk jazzístic d'alta graduació de Pol Batlle i Rita Payés, el càlid pop sintetitzat de Renaldo & Clara -una de les actuacions de la jornada-, el binomi format pel matrimoni The New Raemon & Paula Bonet i el pop de garatge d'unes Hinds que, indiscutiblement, son el grup més efectiu i efectista entre els grups més dolents. Sonen i toquen fatal, però tenen alguna cosa que les fa especials. La nit ha acabat amb una Rigoberta Bandini consagrada definitivament com el gran hype del moment, el nostre crooner de capçalera Joe Crepúsculo i la sessió del gran mestre pop Guille Milkiway.
El Vida ha aprofitat la jornada d'obertura del festival 2021 per avançar alguns dels noms de l'edició de l'any que ve, que recuperarà la presència d'artistes internacionals. Entre els primers confirmats hi ha Parcels, Alizzz, Eve Owen, Rodrigo Cuevas i Anna Andreu, que actuaran a la Masia d'en Cabanyes l'estiu del 2022.