Hi ha concerts que marquen; aquells que a mesura que van passant els anys rememores i et sents orgullós d’haver-hi estat: proclames davant de familiars i amics la teva assistència, així com alguna anècdota divertida, o simplement et permets dir: “jo hi era”.
225.000 persones tenen l’honor de poder dir “jo hi era” als concerts de la capital catalana dins la gira Music Of The Spheres. Feia vuit anys que Coldplay no venia a casa nostra i la banda britànica no ha passat desapercebuda: Coldplay ha trencat el rècord estatal d'actuació quatre nits seguides a un estadi i el rècord d’assistència. La malaurada mort de Tina Turner i la conseqüent dedicatòria ha denotat un gran respecte per la tradició musical global i la figura d’aquesta llegenda i reina del rock.
Coldplay ha trencat el rècord estatal d'actuació quatre nits seguides a un estadi i el rècord d'assistència
Els focs artificials, el carisma, l’espai, la música, els colors i la transversalitat de l’espectacle ha captivat a tothom qui ha tingut el plaer de veure’ls en directe. Cançons mítiques com Yellow, Viva la Vida, My Universe o A Sky Full of Stars han ressonat a dins i fora les portes de l’Estadi Olímpic de Lluís Companys. El toc de flamenc, pop i rumba catalana de Gipsy Kings, convidats especials de la banda britànica, tampoc ha passat desapercebut tot fent-nos gaudir i ballar amb hits com Volaré o Bamboléo.
Gira mundial amb consciència ambiental
Coldplay no s’ha quedat de braços creuats davant l’impacte ambiental que pot produir fer una gira mundial: la banda britànica té d’objectiu reduir les emissions de carboni un 50% respecte la seva gira anterior (2016-17), així com altres mesures i accions per tal de mitigar l’impacte que es pot realitzar. Un exemple és l’objectiu d’utilitzar vehicles elèctrics o de biocombustible per transportar-se per terra sempre que sigui possible o la utilització de confeti 100% biodegradable.
La banda britànica té d’objectiu reduir les emissions de carboni un 50% respecte la seva gira anterior
La banda britànica, però, no està sol en aquesta empresa; compta amb la participació dels fans per reduir l’impacte ambiental, tot promovent, per exemple, una iniciativa de bicicletes elèctriques per la generació d’energia durant els concerts o pistes de ball cinètiques, les quals transformen en energia els passos de ball. A part de tenir una mirada respectuosa envers el medi ambient, també permeten als fans ser partícips de l’espectacle i posar de la seva part.
La consciència ambiental, doncs, és present dins aquesta gira i acaba d’arrodonir i afavorir la mirada que tenim de Coldplay. Esperem de tot cor que no hagin de passar altra vegada vuit llargs anys fins poder tornar a dir: “Jo hi era”.