Wizards of The Coast ha decidit celebrar l'arribada de la primavera amb una nova col·lecció, Tarkir: Dragonstorm, que ho té tot per ser clau en el futur immediat del joc Magic: The Gathering. I és que feia temps que una nova col·lecció no aglutinava tantes cartes amb grans opcions de ser importants per millorar les maces dels jugadors.
La trama del joc torna al pla llegendari de Tarkhir, on es produirà un èpic enfrontament entre dracs salvatges i cinc clans a la recerca de prendre el control del territori. Depenent de l'estil de joc, els participants es poden decantar per un color o un altre, per formar una maça amb mil i unes opcions per aconseguir la victòria.
Lluita de clans amb dracs salvatges
La gran gràcia del joc és elegir un clan entre Abzan, Jeskai, Suitai, Mardu i Temur. Alguns són més agressius, per intentar guanyar el rival en pocs torns, mentre que d'altres, com és habitual, aposten pel control, per la gestió de les cartes o per dominar el cementiri. Apareixen mecàniques com "perdurar" (permet posar comptadors +1/+1 o crear fitxar d'esperit), "harmonitzar" (permet llançar criatures des del cementiri) o "contemplar" (ensenyes un drac de la teva mà a canvi d'aconseguir algun benefici). A tot això s'afegeixen els dracs, el tipus de criatura més important a la col·lecció i que promet enfrenaments èpics.
Quant a les cartes, ja n'hi ha algunes que estan guanyant fama entre els jugadors, encara que la més sol·licitada és Ugin, Eye of the Storm, un cartró que apunta molt alt, fins al punt que les pàgines expertes ja auguren que en poc temps el seu valor pot assolir els 300 euros.
It's time to choose your clan, and break the storm. Fly to your local game store for the #MTGTarkir: Dragonstorm Prerelease event today.
— Magic: The Gathering (@wizards_magic) April 4, 2025
⚡ Learn more: https://t.co/oDgzgguyW3 pic.twitter.com/eErmuHlgcr
Magic, un joc llegendari més viu que mai
Els jocs de cartes van canviar per sempre el 1993, quan Richard Garfield, un matemàtic de Filadèlfia, va dissenyar un joc de cartes basat en els escacs a què va cridar Magic: The Gathering. Garfield no era conscient en aquell moment que acabava de crear el primer Trading Card Game (TCG) del món, en el qual col·lecciones cartes, però alhora jugues amb elles, podent personalitzar les maces.
El mes d'agost de 1993, Garfield va aconseguir que la llavors humil empresa Wizards of the Coast en fes una primera tirada del joc, la denominada Edició Alpha, que va batre tots els rècords de vendes. Moltes de les cartes van tenir errors d'impressió i en el dia d'avui són les peces més buscades i valorades. Només 2 mesos després, i veient l'èxit que va tenir als Estats Units, Wizards va treure al mercat una segona tirada, l'Edició Beta, amb ja 8 milions de cartes. L'èxit no només no es va aturar, sinó que va anar a més. Acabava de néixer una cosa gran, molt gran.