ElNacional.cat acaba el seu tercer any de vida amb els millors registres de la seva història, impulsat per la cobertura dels grans esdeveniments informatius des de les setmanes prèvies a l'1 d'Octubre fins al judici al procés que se segueix al Tribunal Suprem. El passat mes de març, 4,58 milions d’usuaris únics van passar pel diari, segons el mesurador Google Analytics. Aquesta és la segona xifra més alta de sempre després dels 4,9 milions del mes d’octubre del 2017.

El Nacional és el líder a Espanya entre els digitals nadius catalans (els que no estan associats a un diari imprès), segons les xifres de l’OJD i de ComScore, les dues auditores rellevants del sector. ElNacional.cat manté aquest lideratge ininterrompudament des de l’agost del 2017 malgrat que és la capçalera més jove.

Aquesta de març és la cinquena vegada que ElNacional.cat supera la xifra de quatre milions d’usuaris únics l’últim any i mig, un registre que cap altre nadiu digital català pot mostrar. Es considera usuari únic d’una web cada dispositiu diferent que la visita.

+1.424%

ElNacional.cat va arrencar com a web el 6 de març del 2016. Al final d’aquell primer mes tenia 321.638 usuaris únics. A finals de març del 2019, ja en són 4.579.763. És un creixement del 1.424% en tres anys.

El diari també millora la qualitat de la seva audiència. Si fa tres anys cada usuari s’hi estava una mitjana de tres minuts cada cop que visiten ElNacional.cat, ara ja arriben als quatre minuts. A més, han passat de llegir dues pàgines per sessió a tres. És a dir, que els usuaris del diari cada cop s’hi queden més estona i naveguen per més continguts.

Alhora, segons les dades d’OJD dels mes de març, aquests usuaris han fet 53,4 milions de pàgines vistes, xifra que supera la suma de pàgines vistes dels quatre principals digitals nadius catalans d’informació general (VilaWeb, Nació Digital, Ara i El Món). És la confirmació d’una tendència que ve de mesos enrere. Al febrer, ElNacional.cat va fer 47,14 milions de pàgines vistes i els altres quatre competidors sumats s’enfilaven a 51,19 milions.

La truita s’ha girat al mes de març en plena cobertura del judici al procés al Tribunal Suprem. És especialment seguida la informació de la vista que s’ofereix gairebé en temps real a la secció En Directe, on es segueix el minut a minut de cada dia. Vint de les 25 pàgines més vistes del mes passat corresponen al judici i setze són de l’En Directe.

Tots els canals

Les dades d'OJD són diferents de les de ComScore perquè l'OJD compta navegadors únics per dispositius i, per tant, pot duplicar una mateixa persona que visiti el diari a través de diversos dispositius (ordinador, tauleta i mòbil, per exemple), i tampoc no mesura si més d’una persona fa servir el mateix dispositiu. ComScore corregeix aquestes desviacions en aplicar-hi un coeficient que obté de mesuradors instal·lats als mateixos dispositius. Les dades d’aquest últim auditor són més rellevants a l’hora de decidir la distribució de publicitat.

ElNacional.cat és present a tots els dispositius en el format habitual de la web. Però també ofereix els seus continguts per altres vies, com és l’aplicació per a mòbils, tant Android com Apple; el canal de Telegram, que notifica als usuaris de les principals informacions del dia; la Newsletter, que arriba al correu electrònic dels seus subscriptors cada dia entre 22 i 23 hores amb un complet resum del dia i l’editorial del director; i els canals de Facebook, Twitter, Instagram i You Tube.