L'adaptació cinematogràfica de La pell freda, la reeixida novel·la de l'escriptor català Albert Sánchez Piñol, es va estrenar al Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, a Sitges, i arribarà als cinemes aquest divendres doblada al català o amb la versió original subtitulada en català. Es tracta d'una història fantàstica en què dos homes es retroben sols en una illa que rep atacs periòdics d'uns misteriosos éssers amfibis. La pel·lícula s'estrenarà simultàniament a 220 sales de cinema de tot l'Estat. És un fet llargament esperat, perquè des de la publicació de l'obra de Sánchez Piñol, el 2002, s'estava projectant la conversió de la novel·la en una pel·lícula. La pell freda és una producció rodada en anglès de Babieka Films, Babieka Entertainment i Skin Producciones AIE amb coproducció de Pontas Films i Kanzaman France, amb la participació de RTVE, TV3 i el suport de l'ICAA i el Departament de Cultura de la Generalitat. 

'La pell freda' segons Xavier Gens

En declaracions a l'ACN, el director de la pel·lícula, el francès Xavier Gens, va explicar que el tema principal de la pel·lícula és "l'acceptació de l'altre i de la por que ens provoca". Gens, director de Hitman i The Divide, ha destacat que el protagonista, "com un estranger", "tindrà por de l'altre al principi". Segons el director, el film tracta sobre la comunicació i sobre la manera d'acceptar l'altra i de viure units. "La pel·lícula parla d'aquesta possibilitat de viure units i el protagonista farà el viatge de passar de fer la guerra a comunicar-se", ha afegit. 

Dos homes durs i un monstre

Només tres actors porten la càrrega més forta de la pel·lícula: David Oakes, Aura Garridon i, sobretot, un magnífic Ray Stevenson, que és qui més destaca en la gran pantalla. Aura Garridon va haver de posar-se en el paper d'un monstre marí, i es va veure obligada a sotmetre's durant el rodatge, diàriament, a vuit hores de sessió de maquillatge per canviar d'aparença. Ha confessat que per a ella va ser un gran desafiament: "Era un gran repte i mai he fet res que professionalment s'hi assembli, és un treball físic amb màscara i l'expressió no és la que estàs acostumada a fer. No podia gesticular amb tot el que portava al damunt". La veu del monstre marí ha estat oferta per la cantant d’òpera iraniana Sussan Deyhim.

De les Canàries al Cap de Creus

La pel·lícula, rodada amb molts recursos, aconsegueix recrear un ambient apocalíptic, en el que va ser decisiva la tasca del director artístic, Manuel Gil Parrondo. Va ser la seva obra pòstuma i va morir, als 95 anys, uns mesos abans de l'estrena. Una de les claus per a la gran qualitat estètica de La pell freda ha estat la recreació magnífica de l'illa del far. S'ha rodat en uns entorns fantàstics: els escenaris volcànics de Lanzarote i les platges de Cap de Ras de Llançà, a l’Alt Empordà.

Viure amb por

Albert Sánchez Piñol, antropòleg, defineix La pell freda com una reflexió sobre l'alteritat i la por a l'altre. "Mai no som infinitament lluny d’aquells qui odiem. Per la mateixa raó, doncs, podríem creure que mai no serem absolutament a prop d’aquells qui estimem", apunta una frase emblemàtica del llibre. I és que La pell freda no pretén ser només una història de monstres fantàstics, sinó una història sobre els monstres molt més quotidians que cadascun de nosaltres porta dins: la por, el racisme, la incomprensió...