Any nou, sèries noves. O potser no tant? Perquè aquest primer mes de 2022 destaca més pels seus retorns esperats que no per les novetats. Torna, per exemple, Euphoria a HBO Max, amb la seva segona temporada, i a Netflix ho fan After life i Ozark amb les seves respectives tercera i quarta temporada. Això no vol dir que no hi hagi espai per estrenes interessants, perquè tenim l’adaptació de l’exitosa pel·lícula japonesa La periodista com a sèrie de Netflix i la nova proposta de Pau Freixas per Movistar+, Todos mienten. Un llistat ideal per començar l’any amb bon peu.
Sembla que faci una eternitat d’aquell juny de 2019 en què vam conèixer per primera vegada a la Rue (Zendaya), la Jules (Junter Schafer) i companyia. Les complicades vides d’aquelles adolescents van aconseguir enganxar a un gran nombre d’espectadors que - per culpa de la pandèmia - han hagut d’esperar molt temps per descobrir com seguien a la segona temporada. Aquest 10 de gener, per fi, tornen la Jules i la Rue, després de dos episodis nadalencs l’any passat que les havia deixat separades. El retrobament, doncs, serà un dels grans al·licients de la nova entrega, així com la intriga de saber cap on anirà la relació a partir d’aquí.
La periodista és una pel·lícula japonesa de l’any 2019 que va ser molt aclamada tant per crítics com audiències per mostrar sense filtres els escàndols polítics del Japó dels darrers anys. El seu mateix director, Michihito Fuji, és l’encarregat d’adaptar l’obra en format sèrie, buscant mantenir la qualitat de l’original però expandint en els delictes mostrats. Ryoko Yonekura interpretarà el paper protagonista, el d’una Anna Matsuda que, treballant com a reportera pel Toto Newspaper, intentarà nedar a contracorrent per treure a la llum tots els problemes de la societat japonesa.
La comèdia més destacada d’aquest gener, si és que se la pot considerar comèdia sent tan fosca com és, és la tercera i última temporada d’After Life. Ricky Gervais torna a dirigir i protagonitzar aquesta excel·lent sèrie que ens mostra les dificultats de Tony per tirar endavant i donar-li sentit a la vida després de la mort de la seva dona. En l’anterior temporada havíem començat a veure la llum al final del túnel amb un possible nou interès amorós, però també havíem presenciat el moment més baix del personatge, i esperem que aquest final el redirigeixi cap al primer camí.
El final de la tercera temporada d’Ozark va ser una d’aquelles bombes que ha fet molt difícil l’espera fins a l’arribada de la quarta. La sèrie no ha parat de créixer en qualitat, convertint-se en una de les franquícies més importants de Netflix (ben poques sèries superen la marca de les tres temporades), de manera que les altes expectatives per la seva temporada final no són cap sorpresa. Com s’ho faran el Marty i la Wendy per sortir del difícil entramat del món de la droga en el que cada vegada s’han anat endinsant més és la gran pregunta que ens mantindrà enganxats a la pantalla, així com les sempre impecables actuacions de Jason Bateman i Laura Linney.
Pau Freixas, director de Polseres Vermelles, Cites o Benvinguts a la família, aterra a Movistar per portar-nos una de les ficcions espanyoles més interessants de l’any. Barrejant thriller i suspens, Todos mienten partirà d’una dona que se’n va al llit amb el fill de la seva millor amiga i el vídeo de l’acte acabant a internet. A partir d’aquí, començaran a créixer les preguntes entre els habitants de Belmonte, cada un dels quals amaga els seus particulars secrets, des de vides paral·leles a matrimonis estafa passant per amants sorprenents i un terrible assassinat. Protagonitzada per Irene Arcos i Natalia Verbeke, promet fer-nos patir i, sobretot, enganxar molt.