La Setmana del Llibre en Català, un dels esdeveniments literaris més destacats del país, ha culminat aquest diumenge amb un rècord d'assistència i vendes, superant totes les expectatives. Amb més de 60.000 visitants que han omplert els carrers del Moll de la Fusta, l'edició d'enguany ha superat les previsions, amb un augment de vendes d'un 20% en comparació amb l'any anterior. Les xifres definitives encara estan pendents de confirmació, però els primers resultats indiquen un important èxit per aquesta trobada literària. El president d'Editors.cat, l'associació d'editors que organitza l'esdeveniment, Ilya Pérdigo, ha declarat que venien d'"un any passat molt positiu, però l'hem superat amb escreix". Amb la previsió inicial de 55.000 visitants igualant l'edició anterior, la Setmana del Llibre en Català ha aconseguit superar aquesta xifra amb més de 10.000 persones addicionals que han omplert l'espai.

Un dels factors clau que han contribuït a aquest èxit és l'augment de l'assistència a les xerrades i taules rodones, amb un públic que, després d'acabar les sessions, ha acudit en massa a les parades dels editors. A més, els matins han estat marcats per una gran afluència de públic, atrets per la diversitat d'activitats programades per l'organització. Els editors que hi han participat han expressat la seva satisfacció pel fort creixement de vendes. En molts casos, les vendes han augmentat fins al 20% respecte a l'edició de l'any anterior, i en alguns casos, com el de 'Males Herbes', les xifres han estat excepcionals, amb un doblement dels exemplars venuts. Ricard Planes, editor de 'Males Herbes', ha afirmat que han notat "un augment significatiu de l'assistència a les presentacions", la qual cosa ha tingut un impacte positiu en les vendes.

No obstant això, no tots els editors han experimentat el mateix èxit. Lluís Morral, director literari de la Llibreria Laie, va assenyalar que les xifres han estat només "una mica més superiors" en comparació amb l'any passat, i va destacar la importància de seguir treballant per millorar.

Un dels èxits més rellevants de l'edició d'enguany ha estat l'increment significatiu de l'assistència infantil i juvenil. L'organització i els editors han posat l'accent en aquest públic, considerant-lo "el lector del futur". Els més joves han estat acompanyats per les seves famílies i han participat activament en les activitats lúdiques que ofereix la Setmana del Llibre en Català. Enguany, aquest públic ha demostrat el seu interès en la lectura en català, amb un augment notori en la compra d'exemplars en comparació amb altres edicions.