La segona edició de L'Aferrada, esdeveniment destinat a la creació de contingut en català, ha estat tot un èxit. I és que ha reunit gairebé a 200 creadors/es, empreses i professionals del sector al CaixaForum de Palma durant el 30 de novembre i l'1 de desembre.
El cap de setmana ha començat amb la benvinguda del president de l’OCB, Antoni Llabrés, el director adjunt de l’Institut d’Estudis Baleàrics, Tomeu Riera, i la directora de L’Aferrada, Laia Carrera. També hi han participat en remot el conseller de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, Francesc Xavier Vila i el director del departament de Política Lingüística del Govern d’Andorra, Joan Sans.
Ponències d'especialistes d'alt nivell
Les jornades han continuat amb les ponències d'Isis Boet, directora de continguts i influència a LLYC, Carlos A. Macho, expert en construcció de marca i comunitats digitals (ex Youplanet, ex Wallapop) i cofundador i director de màrqueting de JobLanders, Luis Valenzuela, especialista en creació de continguts i scouting de talents i Ari Vigueras, especialista en l’ús estratègic d’eines d’IA i xarxes socials per la gestió de marques.
Reflexió i debat per créixer
La tarda de dissabte ha seguit amb espais de reflexió i debat. Per una banda, s'ha celebrat la taula rodona ‘Quin és el futur dels continguts en català?’, amb la participació d'Albert Salas, director general de IB3; Adrià Serra, director de Continguts Digitals i Estratègia Transmèdia de 3Cat; Jordi Font, director de negoci de Crisàlide, i Eugenio Viñas, director adjunt de continguts a PRISA Audio, moderada per la periodista Mariola Dinarès.
Per l'altra, els assistents han viscut un diàleg en primera persona amb creadors de contingut destacats, Cèlia Espanya (@celiaespanya), de Catalunya; Fran Tudela (@cabrafotuda), del País Valencià; Clàudia Cunill (@itsclaubunny), d’Andorra i Joan Moñino (@parlars_mallorquins), de les Illes Balears. En aquesta conversa, moderada per la periodista Inès Mateu, s'han compartit les experiències d'aquests referents.
El dissabte ha acabat amb una novetat de l’edició d’enguany: l’speed mentoring, unes mentories exprés on els assistents han pogut conversar amb professionals de la indústria digital com Patricia Martínez, editora d’EVA; Eugenio Viñas, Òscar Piera, director de L’Squad (À Punt) i La Tropa (IB3), Luis Valenzuela i Mia Ortet, directora de Vadebò.
Diversió i creació
Ca n’Alcover (Palma) ha estat l’escenari de la segona i última jornada, la de diumenge. L'organització La Bardissa, amb el suport d'IB3, ha celebrat una activitat de micro obert per donar ales al talent dels creadors/es presents.
Paral·lelament, al jardí del mateix edifici, s’ha habilitat un espai de creació col·laborativa per fomentar sinergies entre creadors de contingut. També s’ha habilitat un espai de gravació de pòdcasts i videopòdcasts.
Institucions, entitats i empreses col·laboradores
Aquesta edició de L’Aferrada, organitzada per l’Obra Cultural Balear, ha comptat amb el patrocini del Ministeri de Cultura, l’Institut d’Estudis Baleàrics, el Consell de Mallorca, el Govern d’Andorra, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals-3Cat (EVA), la Fundació.cat, l’AMIC, Òmnium Cultural i Acció Cultural del País Valencià; amb la col·laboració d’Estrella Damm, Quely, Consell Regulador IGP Sobrassada de Mallorca, CRDO Queso de Mahón i Consell Regulador Ensaïmada de Mallorca i amb el suport de mitjans de comunicació com IB3, Agència Catalana de Notícies, Agència Andorrana de Notícies, Diari La Veu del País Valencià, Tresdeu, Ona Mediterrània i dBalears.