Aquest diumenge s’estrena a Atresmedia Premium Drag Race España, l’adaptació de l’exitós reality de drag queens estatunidenc RuPaul'sDrag Race.

L’expectació és màxima pels fans del format que fa molt de temps que esperen la versió espanyola del concurs. 10 drag queens (Arantxa Castilla-La-Mancha, Carmen Farala, Dovima Nurmi, Drag Vulcano, Hugáceo Crujiente, Inti, Killer Queen, Pupi Poisson, Sagittaria i The Macarena) hauran de competir per demostrar quina d’elles és la millor del país amb més carisma, singularitat, nervi i talent. 

La coneguda artista de la nit LGTBI+ madrilenya Supremme de Luxe serà la conductora del programa i principal membre del jurat, acompanyada per la dissenyadora de moda Ana Locking, els directors i guionistes Els Javis i un convidat especial, el model Jon Kortajarena. 

Durant el concurs, produït per Buendía Estudios, les deu reines participants hauran d’enfrontar-se a diferents reptes que posaran a prova la seva versatilitat per entretenir i oferir espectacle en tot moment. Des de crear els seus propis vestuaris en temps rècord, fins a improvisar un monòleg i aconseguir fer riure al jurat o dirigir coreografies en grup. L’exigència de cada desafiament testarà al final de cada episodi si estan al nivell per continuar al programa

El jurat serà l’encarregat de decidir quines han estat les millors i les pitjors concursants de cada setmana. Les dues drags que hagin estat pitjor valorades hauran d’enfrontar-se a un lip sync per la seva salvació. Un moment èpic on hauran de demostrar fins a on estan disposades a donar-ho tot per ser la millor drag queen espanyola

 

Tretze anys d’èxit mundial

Emoció, sorpreses, humor i talent, molt de talent. Un format televisiu trencador que ha arribat per quedar-se després del seu èxit mundial que ha atrapat a milions de persones i no només del col·lectiu LGTBI. 

Ja fa tretze anys que es va començar a emetre aquest format als Estats Units, impulsat per la llegenda de la cultura drag, RuPaul. Des de llavors no ha parat de triomfar i s’han produït versions del programa al Canadà, Regne Unit, Austràlia, Holanda, Xile i Tailàndia. 

Àmpliament guardonat amb 19 Emmys, el reality s’ha convertit en tot un referent i finestra del moviment drag, catapultant-lo des dels seus inicis més underground fins a formar part de la cultura mainstream. Ha aconseguit popularitzar als Estats Units i altres països una estètica única, crear referents per a les següents generacions i fins i tot inculcar un llenguatge propi.

 

Visca el Drag!

L'objectiu del show és el de donar visibilitat i eliminar els prejudicis cap a un col·lectiu ple de talent i llibertat. RuPaul, icona del moviment drag, i altres col·laboradores habituals com Lady Bunny, han jugat un paper molt important en la conquesta de drets de la comunitat i la visibilització dels seus problemes.

Justament, el col·lectiu LGTBI deu molt a aquest programa. A través d'experiències personals de les participants, es tracten temes sensibles, com el racisme, l'homofòbia, el “sortir de l'armari” o la xenofòbia. Temes amb els quals els espectadors poden sentir-se identificats. 

"Tots naixem nus, la resta és drag", és l'expressió que fa servir RuPaul per explicar que el drag també pot ser la forma en la qual cada dia decidim presentar-nos al món. No coneix de gèneres i qualsevol persona pot formar-ne part.

Així doncs, i per ordre de RuPaul: "Gentlemen, start your engines and may the best woman, win".