HBO va estrenar aquest dilluns Fake Famous, un documental del periodista Nick Bilton que planteja un experiment real i molt curiós: com convertir una persona normal i corrent en una sensació a les xarxes. Followers falsos, compres de likes i postureig de mal gust, la producció de Bilton explora l'absurda realitat de l'univers influencer. "Ser una celebritat és increïblement difícil, però ser un influencer no. És la via ràpida cap a la fama i la riquesa", ha explicat Bilton a l'agència EFE.
Fake Famous recluta tres joves que somien amb ser influents i els ajuda a convertir-se en estrelles d'internet, però a la vegada mostra que darrere aquesta vida hi ha més miratges que plaers, més hores de feina i frustracions que luxes tangibles. Per fer-ho, Bilton compra followers i likes falsos, truca fotografies al seu jardí perquè sembli un hotel de cinc estrelles i fins i tot lloga el decorat d'un avió per fer creure que està en un jet privat. Gràcies a aquests trucs, els joves guanyen notorietat a les xarxes, però pel camí topen amb conseqüències no desitjades i reals com la depressió o l'ansietat.
En una entrevista concedida a EFE, Bilton assegura que la nova versió de l'influencer "és algú que anuncia productes des del seu compte i que només és jutjat pel nombre de seguidors que té", a diferència dels primers influencers, que "eren famosos de veritat".
Però, per què hi ha tantes persones que volen ser-ho? Bilton ho té clar. "Definim el que volem ser quan creixem basant-nos en el que veiem que altres persones fan. Va haver-hi un temps en el qual, específicament en la cultura estatunidenca, la gent volia dos fills, una casa, un gos o un gat. El que ara ha passat és que l'aspecte vital en el qual tothom sembla més feliç és la fama en si mateixa: veus a aquesta gent en avions privats, tenen cases precioses i gegantesques, i sembla que són feliços, tot i que en realitat gairebé mai ho son".