Quina diferència hi ha entre la intel·ligència artificial i l'art? El ChatGPT pot substituir la creativitat i el valor diferencial únic que neix en un cap pensant i que s'inspira en les milers d'experiències que un viu de manera pràcticament exclusiva? Pels que tinguin dubtes sobre quina és la resposta correcta, el festival OFFF arriba a Barcelona per callar boques i demostrar que la indústria creativa només pot tirar endavant si s'integra de persones apassionades que n'investiguin l'evolució: d'acord que el contacte amb la tecnologia i la digitalització passi per l'adaptació, però mai per la substitució. Amb la voluntat de reunir les veus més potents del panorama de la creació i l'art, el certamen arriba a la seva 22a edició els dies 23, 24 i 25 de març comptant amb més de 60 ponents vinculats a l'àmbit de la creativitat, el disseny, l'art visual i la cultura digital procedents de països com el Regne Unit, els EUA, Canadà, Mèxic, Alemanya, Països Baixos o Espanya.

Fa més de 20 anys que l'OFFF és un dels festivals de cultura, art i disseny més importants d'Euripa. En aquesta ocasió, i durant 3 dies, els principals rostres del sector creatiu mundial que marca les noves tendències s'ubicarà de nou en diferents espais del Disseny Hub de Barcelona. Hi participaran 65 personalitats d'un total de 58 països diferents dels 5 continents, amb una programació transversal, completa i diversa que inclou workshops, conferències, masterclasses, tallers i activitats variades, com un concurs per a professionals emergents i altres que depenen directament dels patrocinadors de l'edició, com Adobe. A més, i com ja és habitual en la celebració de l'OFFF, el festival brindarà accés gratuït a la Fun Zone als espais exteriors del Disseny Hub amb una proposta gastronòmica, cervesa Moritz i streaming de les conferències en viu.

Alex Trochut, David Carson o Gemma O'Brien: quins noms rellevants participaran a l'OFFF 2023?

Entre els convidats destacats que enguany seran a l'OFFF hi ha l'artista, dissenyador gràfic, il·lustrador i tipògraf espanyol Alex Trochut; l'icònic dissenyador gràfic nord americà David Carson, que impartirà un workshop on el públic podrà crear el seu propi cartell utilitzant la seva famosa tècnica collage; Brian Collins, fundador i director de l'agència COLLINS, nomenada per Forbes com una de les empreses que remodelen el futur de la creació de marques; la dissenyadora australiana i artista de renom internacional coneguda pels seus cridaners gràfics, lletres il·lustratives i murals Gemma O'Brien; el muralista i il·lustrador Timothy Goodman o el reconegut director d'art, dissenyador i autor estatunidenc James Victore. Tots ells només són alguns dels 65 noms que participaran activament en la 22a edició d'un certamen que s'inaugurarà el proper dijous 23 de març amb la presentació d'un Open Film original que presentarà Framestore, l'estudi creatiu guanyador de premis BAFTA i Oscar.

Hi participaran 65 personalitats d'un total de 58 països diferents dels 5 continents, com Alex Trochut, David Carson o l'agència Framestore

A més, i en col·laboració amb Wix Playground, OFFF presenta la segona edició del concurs "On the Rise 2023" per a joves talents creatius, oferint un escenari per a mostrar el seu treball i rebre el merescut reconeixement de la comunitat creativa internacional. Es tracta d'una oportunitat perquè els professionals creatius emergents mostrin el seu treball en Disseny Gràfic i Tipografia, Il·lustració, 3D i Motion i Disseny Web a l'escenari principal de OFFF 2023 i guanyin una sessió de mentoria amb el jutge de cada categoria guanyadora. L'OFFF s'ha convertit en aquestes més de dues dècades l'aparador més gran de la indústria creativa i també en punt de trobada i visibilitat de la creativitat visual contemporània. Des del seu llançament l'any 2000 s'ha organitzat en més de 40 ciutats que després de passar per Barcelona celebrarà noves edicions a altres llocs, com Tel Aviv o Sevilla.