L'actriu Karla Sofía Gascón finalment assistirà a la gala dels Oscar que se celebraran el pròxim 2 de març. La presència de la protagonista de la nominada Emilia Pérez estava en l'aire després de la polèmica sorgida per l'aparició d'uns tuits antics amb contingut racista, com missatges sobre l'islam o l'afroamericà mort en mans de la policia George Floyd —a qui va qualificar de "drogata estafador", així com catalanofòbia i banalitzant la figura d'Adolf Hitler. Ara, segons informa PageSix citant a una amiga de l'actriu espanyola, Gascón viatjarà a Los Angeles per ser present a la 97a edició dels premis de l'Acadèmia de Hollywood, on està nominada en la categoria de millor actriu. Karla Sofía Gascón es va absentar de la gala dels premis Goya, BAFTA, Critics Choice i de diversos esdeveniments relacionats amb la campanya de la pel·lícula arran de la polèmica.

🎞️ Nominats als Oscars 2025: llista completa de nominacions

Karla Sofía Gascón, apartada de la pel·lícula 

Cal recordar que Netflix va eliminar les escenes on apareixia la madrilenya dels tràilers del film, i fins i tot, el director, Jacques Audiard, i la seva companya Zoe Saldaña la van criticar. A més, segons apunten diversos mitjans no pagaran els seus avions, hotels, menjars, maquillatge, perruqueria ni vestits; així doncs correrà, per tant, a compte de la mateixa actriu. 

Després de les declaracions del director de la pel·lícula on afirmava que l'actriu s'estava "fent la víctima" i va assegurar que els polèmics tuits de l'actriu són "absolutament odiosos i dignes de ser odiats". A més, va detallar que no tenia cap mena de contacte amb Karla Sofía Gascón ni en vol tenir. La intèrpret va respondre a aquest atac i en una publicació a Instagram va afirmar: "després de l'entrevista de Jacques, que entenc, he decidit per la pel·lícula, per Jacques, pel repartiment, per l'increïble equip que ho mereix i per la bonica aventura que tots compartim, deixar que l'obra parli per si mateixa, amb l'esperança que el meu silenci permeti apreciar la pel·lícula pel que és: una bonica oda a l'amor i a la diferència".

El posicionament del cinema espanyol

La cancel·lació pública de Gascón ha provocat moltes reaccions, entre elles al cinema espanyol durant la gala dels Goya. Diverses veus han criticat l'exageració i l'escarni públic defensant que és compatible no compartir les opinions de l'actriu amb no participar tampoc en el càstig cruel al qual ha estat sotmesa. Entre els que van sortir a favor de l'actriu destaca el director Juan Antonio Bayona, qui va afirmar: "Tot el que està passant amb Emlia Pérez i Karla Sofía Gascón em provoca molta tristesa perquè hi ha una gran pel·lícula darrera". El director va reconèixer que "els seus missatges són inexcusables", però va defensar que: "Karla s'ha equivocat, però la tolerància va acompanyada de la compassió". Sobre la compassió i les segones oportunitats també va parlar la guanyadora al Goya per millor actriu, Carolina Yuste: "És importantíssim reconèixer i reparar. Jo no crec en les condemnes perpètues".

L'actriu de Casa en FlamesEmma Vilarasau, va reflexionar que "estem en un moment en què tan bon punt pugen algú al cel, com el baixen als inferns per dos tuits. El que va dir no està bé, però ni era tant ni tan poc". A més, l'actriu va assenyalar que aquesta controvèrsia pot ser motivada pel fet de ser "dona i trans". En la mateixa línia es va posicionar l'actriu Jedet, qui va condemnar tant els tuits com les disculpes de Gascón, però també va subratllar que no a tothom se'l mesura amb la mateixa vara. 

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!