Arriba Sant Jordi 2025, que, enguany, cau justament la setmana després de Setmana Santa. Com marca la tradició d'una de les festes més representatives i identificatives de Catalunya, els homes regalen una rosa a la dona i aquesta regala un llibre a l'home. Per això, és un bon moment per escoltar i llegir recomanacions de llibres per regalar. El Nacional.cat us ofereix les recomanacions que ofereixen els diversos líders polítics amb representació al Parlament de Catalunya. Un d'ells és el president de Junts per Catalunya, Carles Puigdemont, que, tot i estar a l'exili, ha volgut recomanar als nostres lectors un llibre molt simbòlic per la situació en la qual està. 

📘 El llibre recomanat per Josep Rull, president del Parlament, per a aquest Sant Jordi 2025

 

📔 El llibre recomanat per Oriol Junqueras (ERC) per a aquest Sant Jordi 2025

📘 El llibre recomanat per Alejandro Fernández (PP) per a aquest Sant Jordi 2025

📕 El llibre recomanat per Jéssica Albiach (Comuns) per a aquest Sant Jordi 2025

📔 El llibre recomanat per Laia Estrada (CUP) per a aquest Sant Jordi 2025

Carles Puigdemont recomana Amnisties i indults, una història de les lluites pels drets i les llibertats a la Catalunya contemporània (Eumo Editorial) escrit per l'exdiputat, exalcalde de Banyoles i historiador Pere Bosch i Cuenca. En declaracions a El Nacional.cat, Carles Puigdemont explica que, arreu del món, les amnisties han estat eines parlamentàries al servei de la resolució de conflictes polítics. "A diferència dels indults, amb els quals un govern busca resoldre situacions personals, l'amnistia és el resultat de la reflexió sobre la repressió, els seus efectes i els seus abusos sobre el conjunt de la societat", explica el líder de Junts per Catalunya, que està a l'espera que se li apliqui la llei d'amnistia aprovada fa més d'un any. 

Puigdemont recorda com el Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) va definir com a "grup objectivament identificable" als catalans. "El llibre de Pere Bosch és un assaig molt útil a l'hora d'analitzar la relació entre l'independentisme i l'amnistia a través de la història", conclou el president de Junts per Catalunya com a recomanació per a aquest Sant Jordi. El llibre es basa en dotze capítols que es poden llegir de forma independent. L'autor recupera històries desconegudes i moments en els quals l'amnistia s'ha convertit en un clam gairebé unànime del poble català. Entre els casos, hi ha el guerriller Ramon Cabrera (el Tigre del Maestrat), l’advocat Pere Coromines, el president Francesc Macià, el sacerdot Lluís M. Xirinacs, o el mateix Carles Puigdemont.

El llibre recomanat per Carles Puigdemont per Sant Jordi
El llibre recomanat per Carles Puigdemont per Sant Jordi

L'autor: Pere Bosch i Cuenca

Pere Bosch i Cuenca (Banyoles, 1966) és llicenciat en Filosofia i Lletres, especialitat d’Història Contemporània, per la Universitat Autònoma de Barcelona. Va ser alcalde de Banyoles per Esquerra Republicana (1999-2007), diputat a la Diputació de Girona i diputat al Parlament de Catalunya pels republicans (2006-2015). A més, també va participar en la fundació de la CUP. Actualment, és director adjunt d’El Punt Avui. Ha publicat diversos llibres divulgatius en l'àmbit de la història, com ara El primer procés contra Catalunya (Eumo, 2019).

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!