Aquest dijous s'ha celebrat l’acte de lliurament de la 25a edició dels Premis Drac Novell Internacional a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Anualment, es premien les millors campanyes publicitàries creades per joves.

 

Enguany, com a novetat, els participants han basat les seves creacions en els briefings reals dels patrocinadors. Concretament, el jurat ha rebut unes 200 propostes creatives. El festival, que potencia el talent dels estudiants i els vincula al món empresarial, ha premiat 11 propostes de joves universitaris: 7 distincions per a la UAB, 2 per a la UIC Barcelona, 1 per a l’Abat Oliba CEU i 1 per a la Universidad de Cádiz.

Els Premis Drac Novell Internacional els organitza el Gremi de Publicitat, Comunicació i Màrqueting i compten amb la col·laboració de la UAB. Es tracta d'un festival de referència en els àmbits universitari i empresarial, i així com una plataforma per al reconeixement de l’enginy i la creativitat en la publicitat. Els patrocinadors d'aquesta edició han estat Infojobs, Fotocasa, MiiN Cosmetics, Renfe i Mychef.

Fotografia de les presentadores de l'acte / Foto: Premis Drac Novell Internacional

Esforç compartit entre el Gremi i la UAB

D'entrada, el degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB, Enric Marín ha afirmat que el Drac Novell Internacional és “una iniciativa modèlica que connecta el sector amb la universitat” i ha lloat la trajectòria que ha tingut Catalunya com a hub de la creativitat de l’Estat espanyol des dels anys seixanta del segle passat.  També ha valorat molt positivament la figura del difunt professor José María Ricarte Bescós. "El professor Ricarte té un paper rellevant, és el màxim responsable que la UAB continuï sent un referent en l’àmbit de la creació publicitària i és qui ha singularitzat el perfil de la universitat en aquest àmbit”, ha assenyalat.

Al seu torn, la presidenta del Gremi de la Publicitat, la Comunicació i el Màrqueting, Laia Rogel ha subratllat la importància del festival Drac Novell Internacional dins el sector. "La tasca que fan els estudiants que hi participen és un laboratori i una incubadora d’idees per a les marques, sobretot, perquè gràcies a la mirada dels joves ens ajuda a pensar d’una altra manera”, ha afirmat.

Ponents de renom

A més dels premis, el festival Drac Novell Internacional ha programat conferències d'alt nivell a l’Aula Magna de la UAB. Concretament, hi han intervingut Beatriz Martín, Chief Digital Office BBD Proximity, Daniel Martínez Tessier, Chief Growth Officer de Team Heretics, José María Ricarte de Gracia, Business and Communication Director en Normmal, Eva Conesa, Parner & ECD. twoelf de Más mujeres creativas i Cinto Ajram, Founder & CEO CA Sports.

Pilarín Bayés i Bizum, Premi Nacional de Creativitat José María Ricarte 2023

La il·lustradora Pilarín Bayés i de Luna i Bizum (el sistema de pagaments que permet enviar diners amb l'smartphone) han guanyat els Premis Ricarte 2023, que organitza el Gremi de Publicitat, Comunicació i Màrqueting.  És un guardó que ret homenatge a José María Ricarte Bescós (1932-2010). Fou el primer catedràtic en Creativitat Publicitària de l’Estat espanyol i professor emèrit de la UAB.

Pilarín Bayés durant l'entrega del Premi Nacional de Creativitat José María Ricarte 2023 / Foto: Drac Novell Internacional

Els Premis Ricarte reconeixen aquelles persones, institucions, empreses i marques que han fet transcendir la seva creativitat, han dignificat l’activitat publicitària, representen una visió àmplia de la creativitat i basteixen ponts entre la societat i la Universitat.