Mushkaa i Bad Gyal han publicat "SexeSexy", la seva primera cançó juntes i en català (i amb alguns versos en castellà). Després de dues setmanes, les germanes Irma i Alba Farelo han fet públic finalment el nou tema, que serveix per culminar el primer disc d'estudi de Mushkaa, SexySensible. Tot, amb videoclip inclòs, ritme de dancehall i la producció de Bexnil, que ja havia treballat a l'àlbum (a "Habibi" i "Xarnega"). "Posa't romàntica, posa't satànica...", serà un vers que no ens cansarem d'escoltar.
L'anunci es va fer el passat 13 de març, via TikTok. Les germanes de Vilassar de Mar (Maresme) hi van compartir un vídeo on se les veia interpretant part del tema, però va ser retirat de la plataforma digital pel llenguatge explícit de la lletra. Tanmateix, la retirada de l'anunci no va evitar que els seguidors de les artistes se'n fessin ressò tant a TikTok com a altres xarxes socials. La mateixa Mushkaa va difondre la restricció a Twitter, on va afirmar que li van retirar el vídeo per "repartir massa swag" (massa estil, en anglès). No hi ha censura possible que faci que les Farelo deixin de cantar sobre sexualitat.
'SexySensible' de Mushkaa i 'La Joia' de Bad Gyal
Era el colofó que li faltava al primer disc d'estudi de Mushkaa, SexySensible. L'àlbum està format per cançons en català com les esmentades "Habibi" o "Xarnega", així com de cançons en castellà com "El Disfraz" —amb les quals va liderar dues nits seguides a la Sala Apolo amb un sonat sold out i va rebre dos guardons als Enderrock—. L'any passat va ser l'any de la consolidació escènica d'Irma Farelo, fins al punt que va ser considerada l'artista revelació de Revers del 2023. Va aconseguir exhaurir les entrades per a un concert de la sala Sidecar de Barcelona amb dues setmanes d'antelació i va formar part del cartell de festivals com el Porta Ferrada o l'Strenes Urbana, una secció nova de música urbana emergent del Festival Strenes. Una trajectòria que va culminar amb la publicació del seu primer EP, Tas Loko Mixtape. A més, el senzill "Sembla mentida" es va viraltizar a TikTok i va arribar al número 17 de les cançons més escoltades de Spotify a escala estatal, amb més de 200.000 reproduccions.
Per la seva banda, és el retorn al català de Bad Gyal: una llengua que havia fet servir als seus inicis, l'any 2016, però que feia temps que no utilitzava. L'estrena també coincideix amb la publicació de La Joia al gener, un projecte de 15 temes amb col·laboracions com Morad, Tokischa, Quevedo, Anitta, Myke Towers i Young Miko. També és el seu primer àlbum d'estudi, amb el qual fa un gir de guió i es mostra és comercial que mai, però sense perdre l'essència que la va catapultar al top de les llistes. Rere la portada hi ha l'artista Sheila Janet, creadora de l'univers fotogràfic de tot l'àlbum. Al costat del disseny, Alba Farelo aconsegueix reproduir referències de l'estètica R&B dels anys 90, una presència que s'ensuma a tot el projecte i que revoluciona l'imaginari artístic popular de l'artista, elevant-lo a un pla més sofisticat per a una nova etapa. La Joia la va portar a omplir el seu segon Palau Sant Jordi, cosa que confirma que Bad Gyal ja fa anys que està consolidada com una de les artistes més rellevants de la música urbana, després d'haver assolit l'èxit amb un bon grapat de singles independents.