La música i la dansa ompliran aquesta setmana l'Auditori de Barcelona en el retorn de 'L'OBC balla Ravel'. L'espectacle, estrenat el passat abril, convida el públic familiar a submergir-se en el món de fantasia i faules de la suite 'Ma mère l'Oye', de Maurice Ravel, de la mà de sis ballarins i els músics de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC). Amb Zoi Tsokanou com a director musical i Antonio Ruz al capdavant de la coreografia i l'escenografia, l'obra proposa un "viatge sensorial" que evoca "somnis, contes, personatges, universos, cultures i països diferents", en paraules de Ruz. L'espectacle es podrà veure el 6, 7 i 8 de novembre a la Sala 1.

'L'OBC balla Ravel', encàrrec del servei educatiu de l'Auditori a Ruz, torna a la sala per recrear una atmosfera de "fantasia i somni" on conviuen moviment i la música de Ravel. "És un concert ballat, però també es una peça de dansa amb música en directe", ha apuntat el director escènic, que ha dit que els ballarins de l'obra ho "impregnen" tot: es mouen entre el públic i els músics, davant de l'orquestra i a la part superior de l'escenari, on està l'orgue.

"És un espectacle completament despullat; no té teles ni elements escènics perquè la dansa és el llenguatge expressiu principal", ha expressat Ruz, tot subratllant la importància del treball amb la llum per tal que el moviment guanyi "més sentit" en l'obra.

Els orígens de 'Ma mère l'Oye'

El 1908, Ravel va compondre per als fills petits d'una família amiga, amants de les faules de Charles Perrault, la 'Pavana de la bella dorment del bosc' per a piano a quatre mans. Aquesta peça va convertir-se en la suite 'Ma mère l'Oye' en forma de ballet, que va incloure diversos interludis i reordenar els contes, plens de fantasia, faules, fades, castells i princeses sorgits de la imaginació de Ravel.