La fi dels comptes compartits de Netflix arriba a l'estat espanyol aquest dimarts. Després de moltes amenaces de la companyia per introduir aquests canvis i alguna que altra marxa enrere, ara ja és definitiu. La nova política limita cada compte a una única casa, i ja s'aplica al Perú, Xile i Costa Rica, països que van servir de prova per estendre les noves normes a tots els països. "Durant l'últim any hem provat diverses solucions per als comptes compartits a Llatinoamèrica, i ja estem llestos per aplicar-les en altres països. Comencem amb el Canadà, Espanya, Nova Zelanda i Portugal", indicava Netflix.
Així doncs, a partir d'aquest dimarts, qui vulgui tenir un compte compartit amb algú que no visqui en aquesta ubicació principal haurà de pagar uns diners extra cada mes. Aquest extra és de 5,99 €. Els usuaris que tinguin la tarifa estàndard, la de 12,99 €, hi podran afegir un sol compte. I els qui tingui la prèmium, que costa 17,99 €, en podran sumar dos. Qui tingui la tarifa bàsica o la tarifa amb anuncis no hi podrà afegir cap usuari més.
Netflix ja ha dit que no hi haurà problema amb els usuaris que estiguin de viatge o que tinguin segones residències. No tindran cap problemes si es connecten amb un dels seus dispositius habituals perquè, com que l'hauran fet servir amb el wifi de casa, la plataforma ja ho sabrà el reconeixerà i sabrà que és seu. Fora d'aquests casos, ja ha deixat clar que qui vulgui compartir haurà de pagar cada mes. Uns diners que, segons Netflix, després serviran per invertir en grans sèries que es podran veure en un futur.
Amazon Prime Video capta més usuaris
Amazon Prime Video va captar el 61% de les noves subscripcions a serveis de vídeo sota demanda (VoD) a Espanya durant el quart trimestre del 2022, seguit per Netflix (10,4%) i Disney+ (8,5%), segons les dades de la consultora Kantar. Entre l'octubre i el desembre del 2022, el nombre de llars espanyoles que van accedir almenys a un servei de vídeo sota demanda va baixar en 224.000 respecte al trimestre anterior, fins als 12,2 milions de llars, cosa que suposa el 65 % del total. A més, el 2,1% de les llars espanyoles va contractar un nou servei de vídeo sota demanda durant l'últim trimestre de l'any, amb Amazon Prime Video, Netflix i Disney+ com a plataformes favorites. Per darrere seu es van situar HBO Max (8,1%) Apple TV+ (4,1%), Filmin (3,2%), Dazn (1,8%), Eurosport (1%), Atresplayer (0,5%) , Discovery Plus (0,5%), Movistar Plus+ (0,5%) i Mitele Plus (0,2%).
En el cas de Netflix, la consultora destaca la bona acceptació del nou pla bàsic amb anuncis de la companyia, ja que quatre de cada deu nous clients van optar-hi, encara que això no va fer que augmentés significativament a Espanya la captació de subscriptors.