Comença el cap de setmana, les restriccions no et deixen sortir a la nit, la teva parella t'ha deixat, no tens amics i, a més, t'has passat trenta vegades el teu joc preferit de la Play Station 4. No hi ha alternativa: l'únic que pots fer per distreure la teva ànima decadent és comprar una bossa de patates i una ampolla de dos litres de te gelat i començar a engolir compulsivament la sèrie que la interfície de Netflix, sempre intuïtiva, sempre disposada a xuclar-te la poca iniciativa que et queda, t'ofereix. Bé, o potser no.
Aquest dijous, el vicepresident de sèries documentals i sense guió de Netflix, Brandon Riegg ha deixat caure que el gegant de l'streaming podria canviar la seva estratègia d'estrena dels continguts. "Estem experimentant amb el format de llançament per tal que tinguis temps d'analitzar i comentar cada pas a mesura que es desenvolupa", ha apuntat en un comunicat.
Dit en altres paraules: Netflix, que ara per ara publica tots els capítols de cop per tal que els consumeixis al ritme que vulguis, podria començar a regular-ne el llançament, presentant els nous continguts de forma periòdica. La plataforma no té temps per perdre i provarà l'estratègia amb les noves temporades de dos del seus formats de telerrealitat més reeixits, El Círculo, que debutarà amb quatre episodis el 14 d'abril i després en llançarà de nous els dies 21 i 28 del mateix mes i el i 5 de maig; i Jugando con fuego, que s'estrenarà setmanalment durant el mes de juny.
Seguint l'estela de la competència
A diferència de Netflix, la gran majoria de plataformes en streaming –HBO, Disney, Amazon Prime i també les espanyoles Movistar Plus i Atresmedia– ja aposten pel racionament de continguts. Amazon, per exemple, va estrenar setmanalment els capítols de la segona temporada de The Boys, una producció que va ser tot un èxit; mentre que Disney, que no para de guanyar subscriptors i amenaça seriosament el regnat de Netflix, ha guanyat adeptes arreu del món gràcies al llançament periòdic de capítols de The Mandalorian i WandaVision.
Adaptar-se o morir. Tot i que Netflix segueix sent el líder del mercat de continguts en streaming, la companyia es veu obligada a replantejar una estratègia que, si bé és cert que aconsegueix mantenir-ne enganxat a la pantalla, elimina el factor intriga que t'obliga a esperar el següent episodi amb impaciència. Per per desgràcia –o per sort, d'aquí a uns anys te n'adonaràs–, les teves maratons dominicals poden passar a millor vida.