El director executiu de Netflix, Ted Sarandos, ha afirmat al mitjà nord-americà Variety que no descarta tornar a treballar amb Karla Sofía Gascón, la protagonista de 'Emilia Pérez', malgrat la controvèrsia generada pels comentaris xenòfobs que l'actriu va publicar en xarxes socials i que van marcar la darrera temporada de premis del cinema. "Sí (tornaria a treballar amb ella), cal tenir una certa compassió quan la gent comet errors, i nosaltres tenim compassió", ha respost Sarandos en una entrevista amb aquesta publicació especialitzada en cinema i televisió. El directiu també ha assegurat que no té pensat revisar les xarxes socials dels actors després d'aquest incident: "El que solem investigar són sobretot els titulars. Les xarxes socials d'algú creaven titulars abans? D'altra banda, jo no estic a Twitter, així que no entraré a mirar el Twitter d'una altra persona", ha declarat Sarandos. 'Emilia Pérez' va obtenir tretze nominacions als Oscars, si bé finalment només va guanyar Zoe Saldaña a millor actriu secundària i el de millor cançó original. Preguntat directament sobre si creu que els hi hauria anat millor sense la polèmica de Karla Sofía Gascón, Ted Sarandos ha rebutjat pensar en els "i si?". A més, ha admès que si bé era la favorita en nombre de nominacions i que és "una gran pel·lícula", res no era segur.
L'actriu madrilenya Karla Sofía Gascón va fer història en convertir-se en la primera nominada obertament transexual als Premis Oscars, un guardó al qual va optar —sense sort— pel seu paper protagonista en el singular musical de narcotraficants mexicans Emilia Pérez, del director francès Jacques Audiard i produït per Netflix. Gascón ja va sortir premiada del Festival de Canes per la seva actuació, reconeixement compartit juntament amb les seves companyes de repartiment. Després, però, va esclatar la polèmica. Van sortir a la llum uns missatges a les xarxes socials que Gascón va escriure entre el 2015 i el 2021 i que li poden sortir cars: tuits controvertits sobre l'islam o l'afroamericà mort en mans de la policia George Floyd o comentaris racistes sobre els xinesos, que van allunyar-la dels premis i presumiblement li van complicar les possibilitats de tornar a protagonitzar grans pel·lícules, en una era on les productores ho miren tot amb lupa per evitar polèmiques que els puguin perjudicar en taquilla i amb mala premsa. Primer, es tractava d'una dotzena de tuits de fa entre nou i cinc anys que l'actriu havia esborrat i que l'escriptora i guionista Sarah Hagi va rescatar i va publicar a tall de denúncia. Després van anar sorgint més, de caràcter similar, contra els Oscars, contra el Black Lives Matter, contra el 8M...
Assetjada per les crítiques, l'actriu, que rarament té pèls a la llengua a l'hora de parlar en públic i sol donar declaracions que no deixen indiferent, va entrar en una espiral: entre missatges de disculpa i d'altres justificant-se i denunciant "mentides" i "coses tretes de context" per enfonsar-la. Després, havent estat criticat fins i tot per Audiard, durant un temps va tancar totes les seves xarxes socials i va desaparèixer del focus. La seva presència als Oscars era una incògnita. Finalment va anar, va aguantar estoicament les bromes del presentador, Conan O'Brien, i va marxar de buit perquè l'Oscar el va guanyar Mikey Madison. Després, va explicar el martiri pel qual ha passat en aquests mesos tan intensos, va reiterar les disculpes i ha intentat obrir una nova etapa que, vet aquí, pot continuar lligada a Netflix.