Això et pot passar a Barcelona i a qualsevol ciutat del món. I sí, et pot passar a tu. Potser un dia qualsevol et quedes absorbit per la feina a la qual has dedicat tantes hores. O potser un dia et deixa la teva parella i et veus incapaç de començar res nou. O t’enamores i no és correspost… Pot passar. Les de Barcelona 24 h, podrien ser les nostres històries. Històries com les de l’Àlex (Àlex Sanz), un cinèfil somniador, idealista i enamorat de la vida, la Carla (Anna Piqué), una noia amb el cor trencat que voldria ser fotògrafa, la Júlia (Mireia Òrrit), una noia consentida de classe alta que decideix marxar de casa, i el Mario (Jaume Casals) un addicte a la feina per la qual ha renunciat a moltes coses.
Amb un establiment 24 hores com escenari principal, les vides d’aquests personatges es creuaran i entre ells faran que canviïn per sempre. Tots quatre, amb les seves lluites diàries, s’adonen que els cal fer “el clic”, i reconduir la seva vida. El camí que fan per arribar-hi no és fàcil i és aquí on Barcelona 24 h t'absorbeix i et fa veure que tu podries ser el protagonista. Per això, aquesta obra, escrita per Pau Barberà, parla de la teva història i la de tots aquells que coneixes. I això al teatre musical és difícil de trobar.
Allò que és local és el més universal
Si bé és cert que cada vegada és més fàcil trobar històries locals i quotidianes als teatres de Barcelona, sembla que encara es resisteixen en el sector del musical en català.
Que la senzillesa de l’obra ens emocioni d’aquesta manera ens demostra que no cal emmirallar-se sempre amb els EUA
Que la senzillesa de l’obra ens emocioni d’aquesta manera ens demostra que no cal emmirallar-se sempre amb els EUA o anar a buscar una gran trama d’època per aconseguir la grandor pròpia d’un musical. Sembla que per fer un musical hàgim de buscar sempre una gran història amb escenografies impactants, decorats espectaculars i un gran repartiment d’actors i músics. Una història corrent i senzilla mai sembla prou per posar-hi veus i una banda sonora en directe.
I és així com l’equip de Barcelona 24 h aconsegueix el que sembla impossible. Un sol piano, quatre veus i els temes del director musical, Dídac Flores, omplen de color, sentiment i personalitat la història d’aquesta ciutat a la sala gran del Teatre Gaudí. Unes cançons que prenen vida gràcies al pianista (Dídac Flores / Mireia Federico) que és alhora el dependent de l’establiment 24 hores en què transcorre gran part de l’obra.Un pop actual arranjat amb la fórmula de teatre musical acompanya els diferents temes de l’obra, en els que pots passar del riure més absurd a l’emoció del calfred més intens. Tant és si es tracta d’una cançó amb solista o una peça grupal, en tot moment el piano es confon amb una banda completa, generant una sensació de plenitud que et deixa immers en allò que estàs veient a l’escenari.
Les emocions que sentim dins de la nostra quotidianitat també mereixen l'espectacularitat i plenitud d’un gran número de musical
I si bé és cert que això no és Broadway, sinó Barcelona, també és cert que qualsevol ciutat del món està plena de vides, trames i vivències que poden ser explicades amb coreografies, melodies i llums. Perquè les emocions que sentim dins de la nostra quotidianitat també mereixen l'espectacularitat i plenitud d’un gran número de musical. I per què no, viatjar arreu del món. Com ja ha dit molta gent abans que jo, tot allò que és local acaba sent el més universal. I si no que li expliquin a Marc Flynn, director del musical. Ara com ara l’obra ja ha viatjat a Madrid (Madrid 24 h) i ha travessat l’oceà fins a Buenos Aires (Open 24 h), aplicant les particularitats i matisos de cada ciutat. “Aquest espectacle es podria fer a qualsevol lloc. Ara, un Paris 24 heures o un London 24 hours, per què no?”, es pregunta el director.
Aquesta comèdia musical s’acomiada aquest 23 de febrer després de cinc anys de l’estrena (en plena pandèmia mundial) en el mateix teatre que la va veure néixer. Ara amb la seva reposició 2.0, amb una nova imatge i més novetats, però sense perdre la seva essència.
Com és un musical de petit format i en català?
Per viure-ho de primera mà, ens hem colat darrere de l’escenari de 360 graus de la sala gran del Teatre Gaudí. Els mateixos protagonistes de l’obra seran els que ens ensenyaran què s’amaga darrere d’una producció com aquesta. Fes play al vídeo i acompanya’ns a descobrir-ho!