El món del cinema viu aquests dies, des d'aquest passat dimecres i fins al pròxim 11 de setembre, una de les seves cites anuals més rellevants amb una nova edició del Festival de Venècia.

Moment culminant per a les noves propostes vinculades al setè art que aquest 2021 compta amb una destacada participació de produccions catalanes. Fins a tres cintes de facturació nostrada es podran veure enguany al prestigiós certamen italià. 

Tres de tres

L'òpera prima de Mounia Akl, Costa Brava, Líban amb Lastor Media com a coproductora i coescrita amb la directora i guionista Clara Roquet, ha estat seleccionada a la secció Orizzonti extra on realitzarà la seva prèmiere mundial. 

L'últim treball dels directors argentins Gastón Duprat i Mariano Cohn, Competencia oficial, una comèdia protagonitzada per Penélope Cruz, Antonio Banderas i Oscar Martínez, i produïda per The Mediapro Studio, competirà a la secció oficial del certamen.

A més, l'esdeveniment paral·lel al festival, Giornate degli Autori, ha seleccionat el llargmetratge de Juanjo Giménez, Tres..


Penélope Cruz i Antonio Banderas protagonitzen Competencia oficial

La competència

Competencia oficial gira al voltant d'un empresari multimilionari que, a la recerca de transcendència i prestigi social, decideix fer una pel·lícula que deixi empremta.

Per a això, contracta als millors: un equip estel·lar format per la celebèrrima cineasta Lola Cuevas (una irreconeixible Penélope Cruz) i dos aclamats actors, amos d'un talent enorme, però amb un ego encara més gran: l'actor de Hollywood Félix Rivero (Antonio Banderas ) i l'actor radical de teatre Iván Torres (Oscar Martínez).

Tots dos són llegendes, però no exactament els millors amics. A través d'una sèrie de proves cada vegada més excèntriques establertes per la Lola, el Félix i l' Iván han d'enfrontar-no només entre si, sinó també amb els seus propis llegats. El film ha estat seleccionat també al Festival de Toronto

La darrera pel·lícula dirigida pel tàndem de realitzadors argentins Gastón Duprat i Mariano Cohn, Mi obra maestratambé va participar al Festival de Venècia, però a la secció oficial fora de competició l'any 2018.


Costa Brava, Liban és un de les tres cintes catalanes al Festival de Venècia

Relacions tòxiques

L'òpera prima de Mounia Akl, Costa Brava, Líban, una coproducció de Lastor Media, Snowglobe (Dinamarca), Abbout Productions (Líban), Cinema Defacto (França), Fox in the snow (Suècia), co-escrita amb la directora i guionista Clara Roquet, ha estat seleccionada a la secció Orizzonti extra on realitzarà la seva premiere mundial.

Malalts, esgotats i farts de l'extrema contaminació de la ciutat i la corrupció política, els membres de la família Badri han decidit viure completament aïllats del món en la seva idíl·lica llar a les pintoresques muntanyes libaneses.

Quan el govern comença a construir un abocador al bosc al costat de la seva propietat, tot allò del que havien fugit els atrapa de nou i aquesta vegada sense un pla de fugida.

La família ha de decidir entre quedar-se i resistir, o fugir de nou. A mida que les escombraries de tot un país s'apilen a les portes de casa seva, les tensions latents entre les tres generacions dels Badri surten a la llum, amenaçant no només en destruir la casa dels seus somnis, sinó també de fer explotar la seva família.

El projecte ha estat seleccionat a iniciatives i labs internacionals com la Residence Cinéfondation, Torino Film Lab o Sundance Institute Lab.


El barceloní Juanjo Giménez estrena Tres a la secció Giornate degli Autori del Festival de Venecia

Un director d'Oscar

La secció en paral.lel al festival, Giornate degli Autori, ha seleccionat el llargmetratge del director barceloní Juanjo Giménez, Tres (Nadir Films, Frida Films, M-FilmsTres la pelicula frida nadir AIE), protagonitzat per Marta Nieto i Miki Esparbé.

C. té 39 anys i és dissenyadora de so. Gaudeix amb el seu treball. Passa moltes hores sola, gravant efectes sala, wild-tracks, editant, barrejant. L'estudi és el seu últim refugi, un lloc on postergar les avariades relacions que manté amb la seva exparella, amb la seva mare i amb els seus companys de treball.

Encara que ella encara no ho sap, C. està començant a desincronitzar-se. Com si fos una pel·lícula mal sonoritzada, el seu cervell ha començat a processar el so més tard que les imatges. A mesura que el delay augmenta, C. es veu obligada a deixar la feina, a afrontar en desincronia la mort de la seva mare i, finalment, a replantejar-se la seva vida al complet.

La trajectòria de Juanjo Giménez va fer un abismal salt endavant quan el seu curtmetratge Timecode, va ser nominat als Oscar. 2017. No només això, sinó que va guanyar la Palma d’Or a Cannes i el Premi del Cinema Europeu 2017