I la millor pel·lícula de l'any és Oppenheimer, de Christopher Nolan, que s'ha erigit com la vencedora en la categoria més important de la nit dels Premis Oscar. La producció protagonitzada per Cillian Murphy en el paper de Robert Oppenheimer era una de les grans favorites de la nit per explicar les contradiccions del pare de la bomba atòmica, en una producció trepidant i rítmica que porta mesos encapçalant les cartelleres. El jurat li ha reconegut el mèrit per parlar d'un dels capítols més importants de la història dels Estats Units del segle XX, una decisió que va canviar el món modern i que genera tanta expectació com rebuig. Per tot això, Oppenheimer ha desbancat la resta de les candidates que optaven a la categoria de millor pel·lícula als Oscars 2024: Barbie, Pobres criaturas, American Fiction, Anatomia d'una caiguda, Maestro, La zona de interés, Vidas pasadas, Los asesinos de la luna i Los que se quedan.

🟠 La bomba Oppenheimer retrona fort en uns Oscars predictibles i mancats d'espectacle
 

🟠 Guanyadors dels Oscars 2024: tota la llista de pel·lícules i artistes
 

No han estat els 13 guardons a què optava, però Oppenheimer s'ha consolidat com la cinta més premiada de la nit, tal i com deien la majoria de prediccions. La pel·lícula sobre el pare i creador de la bomba atòmica, Robert Oppenheimer, s'ha endut set estatuetes, entre elles millor pel·lícula, director i actor per a Cillian Murphy, que partia com el gran favorit d'una nit meteòrica per la seva temàtica i la seva aplicació. Hollywood ha valorat una cinta frenètica, incansable i perfectament muntada que no podia quedar a l'oblit, molt menys en els grans premis d'una Acadèmia americana que idolatra encimbellar als seus propis herois i romantitzar les desgràcies, sobretot les pròpies.

Foto: GTRES

L'altra vencedora de la nit ha estat Pobres criaturas, amb Emma Stone com a cirereta enduent-se el seu segon Oscar a millor actriu, i amb tres guardons més: maquillatge i perruqueria, disseny de vestuari i disseny de producció. Barbie només s'ha endut la millor cançó, tot i que va començar la temporada com una de les grans favorites per arrasar als Premis de l'Acadèmia. American Fiction ha donat la sorpresa amb el millor guió adaptat, i Anatomia d'una caiguda s'ha quedat amb el guió original. Per altra banda, Los asesinos de la luna i Maestro se n'han anat amb les mans buides. 

Cap premi pel cinema català

El cinema català ha començat la nit més important del cine mundial amb tres nominacions als premis i ha acabat la jornada a zero. El cert és que era difícil que La societat de la neu li prengués el guardó a La zona de interés, i tot i que hi havia qui ha mantingut l'esperança fins l'últim alè, s'han complert tots els pronòstics i la cinta de Jonathan Glazer s'ha erigit com la vencedora. El film del català J.A. Bayona competia en aquesta i una segona categoria, la de maquillatge i perruqueria, per convertir els actors del rodatge en els supervivents i víctimes del vol 571 de Fuerza Áerea Uruguaya que va caure als Andes el 1972, però en aquesta categoria l'Acadèmia de Hollywood ha volgut reconèixer la feina de Pobres criaturas. La proposta de Pablo Berger, que competia a millor animació, tampoc ha guanyat en benefici de El nen i la garsa, de Hayao Miyazaki

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!