Barcelona Events Musicals, organitzadora del Festival Cruïlla, gestionarà El Molino amb la complicitat de diversos agents musicals de la ciutat. Així s’ha aprovat la concessió aquest dijous en comissió del govern municipal. Es preveu una durada de quatre anys a partir de la formalització del contracte, que es podrà ampliar per acord d’ambdues parts, amb pròrrogues anuals fins a un màxim de quatre anys més. El projecte de l’adjudicatària, Barcelona Events Musicals, està plantejat amb l’objectiu de convertir El Molino “en un espai de referència per a les músiques minoritàries de la Ciutat Comtal, amb una especial preferència per les músiques d’arrel, la cançó d’autor, el jazz, el flamenc i la rumba catalana”.

A més de les músiques d’arrel, la cançó d’autor, el jazz, el flamenc i la rumba catalana, l’objectiu és que també estiguin oberts “a altres disciplines artístiques i expressions culturals”. El projecte destaca que es vol “recuperar l’antiga força i reconeixement d’El Molino per projectar-lo de nou com un gran equipament de la ciutat i també internacionalment”. El projecte explicita la voluntat de fomentar la col·laboració i el treball en xarxa tant en l’àmbit local com nacional, compta amb un extens suport del sector musical, amb convenis de col·laboració destacats amb entitats representatives de diversos estils musicals, com Barnasants, el Dorado, Carabutsi i l’Associació de Músics de Jazz i també amb les escoles superiors de música de la ciutat, Taller de Músics, El Conservatori del Liceu, Esmuc i Jam Session. També compta amb la col·laboració de diverses escoles de formació en gestió musical i audiovisual, així com de L’Auditori i la sala Paral·lel 62, el què fa que estigui connectat i situat amb i en l’entorn, amb una forta connexió també a nivell estatal i internacional.

Pel que fa al model de gestió, en què es demanava que el projecte ofereixi usos alternatius per assolir el màxim rendiment de l’espai, l’adjudicatària té l’objectiu d’anar incrementant la programació de forma progressiva, amb l’horitzó final d’acabar ocupant tots els dies de la setmana, amb diferents passis a la sala principal i oferint un ampli ventall d’activitats en altres espais com la sala d’assaig, el club amb terrassa o la sala de l’altell. A més, la programació compta amb activitats vinculades a la comèdia, el teatre o la dansa, així com jam sessions, open mic, music talks, presentacions de festivals o assajos d’artistes, que ajudaran a la diversificació de públics, oferint una representació de la varietat artística de la ciutat.

Foto: ACN

I en referència a la gestió gastronòmica, el projecte s’ha plantejat amb la col·laboració de l’equip de Florería Atlántico, recollint en la proposta la idiosincràsia del Paral·lel i el seu entorn i la seva història. La proposta gastronòmica estarà sotmesa al ritme que marqui la programació artística, establint una relació i una simbiosi entre el fet artístic i la gastronomia. El projecte també dona importància a la cocteleria d’autor, amb còctels inspirats en la història d’El Molino, i els artistes que han actuat al Paral·lel i a Barcelona. Pel que fa a la dimensió pedagògica, el projecte educatiu, en col·laboració amb diverses escoles, proposa tallers de formació, masterclass, participació d’alumnat amb bandes que actuïn a l’equipament, col·laboració amb escoles d’arts i oficis o visites escolars.

L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha destacat la importància de la reobertura d’un equipament emblemàtic com El Molino, molt rellevant des d’una perspectiva històrica i cultural: “Estem complint també en l’àmbit cultural”, ha afirmat, “i l’adjudicació d’El Molino permet avançar en el compromís de recuperar el millor Paral·lel com a eix estratègic de la música i les arts escèniques de la ciutat, que en el futur també comptarà amb una peça fonamental com el Teatre Arnau. Aquests dos equipaments, sumats als que ja estan en funcionament, i a la reforma del Parc de les Tres Xemeneies del Poble-sec, enllestiran el procés de transformació de la part baixa de l'avinguda”.