La nova plataforma audiovisual impulsada per la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), 3Cat, és un èxit des del seu llançament. En només 6 mesos de vida ha superat els 100 milions de reproduccions, fins a les 103.595.810, amb el posicionament dels productes estrella i les noves estrenes, així com millorant l'accessibilitat a les produccions de temporades anteriors. En total, la plataforma ja acumula més de 330.000 hores de produccions de qualitat. Segons ha informat 3Cat els continguts més consumits són les apostes d'entreteniment com La travessa. El reallity d'aventures presentat per Laura Escanes acumula més d'1 milió i mig de reproduccions des de la seva estrena i era el contingut més consumit 'a la carta', fins a l'estrena de la nova sèrie de Carles Porta, Tor. Precisament, el primer capítol d'aquesta sèrie estrenat a l'abril es va convertir en la millor estrena dels primers sis mesos, amb gairebé 500.000 reproduccions durant la seva primera setmana.
Varietat de continguts a 3Cat
Entre la varietat de continguts disponible a 3Cat també destaquen els que són dirigits al públic infantil, jove i adult com amb la nova temporada del concurs musical Eufòria o Jo mai, mai, i els grans èxits dirigits al públic familiar com amb la sèrie, Això no és Suècia, que també supera el milió i mig de visualitzacions o el concurs culinari Joc de cartes. La presidenta de 3Cat, Rosa Romà, ha celebrat les dades i ha apuntat "posen de manifest que el lideratge de TV3 és importantíssim, la capacitat competitiva de Catalunya Ràdio també, però ara hem fet un forat en l’entorn digital on el català tenia una presència molt residual. És molt important, aquesta aposta, per arribar als nous públics, als nous hàbits de consum i, especialment, als joves i infants".
Des de 3Cat també destaquen el patrimoni audiovisual històric i destaca el consum de sèries com la diària Com si fos ahir, Plats Bruts, Crims, El cor de la ciutat, La Riera o Merlí. I també ha ajudat a arribar a nous públics amb apostes de continguts de nínxol com Èpic nails o Love cost, i sèries documentals com Núñez o la multipremiada Punt de no retorn.
Consum mensual de rècord
3Cat apunta que cada es consumeixen més de 3,5 milions d'hores en català a la plataforma, és a dir, una mitjana de 120.000 hores diàries. Les xifres la situen com un dels principals referents de continguts audiovisuals en català. Durant els primers mesos d'existència de la plataforma, més de 900.000 usuaris s'han registrat per guardar les seves preferències i consumir els continguts preferits, en directe o a la carta. A banda dels programes de televisió, la plataforma també incorpora continguts d'actualitat i àudio-entreteniment en directe i a la carta, que converteix a 3Cat com una de les primeres plataformes que incorporen l'àudio. Entre els més destacats estan El matí de Catalunya Ràdio, El búnquer o Crims. El 65% del consum de la plataforma és a demanda i no en directe.
El SX3 també ha registrat un creixement del 23% amb l'estrena de la plataforma, a més, les reproduccions de vídeo han augmentat un 18%, fregant les 100.000 diàries. Així doncs, l'audiència del canal infantil ha crescut un 21% amb l'arribada de la plataforma. La temporada anterior, 316.000 dispositius accedien cada mes als continguts del SX3, mentre que des de l'estrena de 3Cat ja se situen per sobre dels 384.000 dispositius mensuals.