La Plataforma per la Llengua ha denunciat en un comunicat un nou cas de discriminació lingüística a un pacient valencianoparlant a Horta Sud (País Valencià).
El cas es va donar el passat 18 de juliol quan un veí de la comarca valenciana va trucar al seu centre de salut per preguntar en valencià sobre els resultats d'una analítica del seu pare. L'administrativa li va respondre amb un "¿Qué dice? No le entiendo", negant-se a contestar-li en valencià, ja que deia que no entenia l'idioma.
Des de Plataforma per la Llengua han afirmat que l’administrativa ‘va manifestar uns prejudicis lingüístics impropis d’una treballadora del sector públic de la Generalitat Valenciana.’ També han manifestat que és urgent el fet de garantir "la competència lingüística de totes les persones que atenen el públic en la sanitat pública".
El portaveu de la Plataforma per la Llengua al País Valencià, Manel Carceller, ha assegurat que «la discriminació en l'atenció sanitària a un pacient pel fet de parlar valencià és un cas d'incompliment de les obligacions d'una treballadora pública. No podem creure que una treballadora pública no entenga quatre paraules bàsiques en valencià. Ens trobem davant d'una clara discriminació per valencianofòbia, i això és tan greu com una per raó de raça, religió o política. Això és més evident quan la treballadora ha mantingut prèviament converses on el pacient parlava en valencià sense cap problema».