Continua la bona ratxa de la música en català a Spotify. La cançó LA PLATJA, dels Stay Homas i amb la col·laboració de The Tyets, s'ha situat entre les 10 cançons més virals a Spotify Espanya. El tema pertany a HOMAS, el segon àlbum dels barcelonins que van despuntar amb la seva música durant la pandèmia, un disc a mitges entre el català i el castellà que va veure la llum el passat 5 de maig i que ja acumula més de 6 milions de reproduccions només a la plataforma. Un èxit que continuarà rodant gràcies a la seva gira de presentació, que després d'haver passat ja per cites musicals com el Cabró Rock, el Canet Rock, el Cruïlla o el Paupaterres encara pararà a altres festivals, entre ells el Sons del Món, el Cap Roig, el Festival Internacional de Música de Cambrils, El Festival Acústica o l'Ulisses Fest. 

La notícia arriba després que el duet mataroní batés el passat mes de juny el rècord d'oients mensuals a Spotify amb Èpic Solete, que va traspassar el llindar del milió amb temes com Bailoteo, Olívia, El Tonteo, Clar que t'he trobat a faltar o el ja història de la música catalana Coti x Coti, que ja té gairebé 12 milions de reproduccions a la plataforma i que s'ha convertit en un himne estival sense precedents gràcies a la rítmica conjunció del trap i la sardana. El recompte d'oients mensuals es calcula a partir del total d'usuaris de Spotify que han escoltat almenys una cançó d'un artista en concret durant els últims 28 dies. Els catalans Rosalía, Serrat, Rigoberta Bandini o Bad Gyal ja hi havien arribat al milió, però sí que s'ha convertit en els primers a fer-ho amb un repertori majoritàriament en català.

Foto: Marta Mas

En aquest sentit, el segell independent barceloní Halley Records també està d’enhorabona: ha col·locat tres cançons en català entre les més virals a Spotify Espanya. A part de LA PLATJA, també s'han colat a la llista la cançó MUSSEGU dels vallencs Figa Flawas —que també poden presumir de ser-hi presents des del mes d'abril— i la versió El món de veritat que els Buhos acaben de publicar amb la col·laboració de Juan Magán, tema que pretenia també entrar en la competició de consagrar-se com la cançó de l'estiu.

El Supermercat de Lildami va ser el vídeo més vist a Youtube l'any passat

El 2022 la música catalana també va tancar amb una bona notícia, i és que el videoclip de la cançó Supermercat del raper terrassenc Lildami va convertir-se en el clip més vist a Youtube amb 1.006.100 visualitzacions. De fet, va ser l'únic videoclip en català de l'any en superar el milió de visites, igual que el 2021 va passar amb Bye Bye d'Oques Grasses. Va ser la revista Enderrock qui va publicar per setè any consecutiu la llista dels videoclips en català amb més reproduccions a la plataforma. Els 100 primers acumulaven més de 15 milions reproduccions a través de YouTube, una forta caiguda respecte el 2021.