Roba Estesa posarà punt final a una dècada de música amb un concert a Barcelona a finals d'any, segons ha anunciat la mateixa banda aquest dimarts. Així, enguany faran una última gira que clourà divendres 12 de desembre amb el concert "L'última estesa" a la sala Paral·lel 62 de la capital catalana. Les entrades per a aquest darrer concert es posen a la venda aquest dimecres 5 de febrer a les 12.00 hores, a través de la web del grup i de la sala.

"Serà un concert per celebrar els records, les cançons, els riures i també les petites resistències que ens fan ser qui som", ha assenyalat Roba Estesa en un comunicat, en el qual ha afegit: "Durant més de deu anys hem estès la roba perquè tothom la veiés, perquè tothom ens pogués escoltar. Hem fet cançons de les històries que hem heretat i les hem convertit en un acte de resistència". "Perquè la roba es recull, però les cançons es queden. Que les històries continuïn i que no deixem mai de parlar del que ens importen", han conclòs.

Roba Estesa: una carrera d'èxits i reivindicació

Roba Estesa ha publicat quatre àlbums d'estudi i un EP, sent De lo bo, lo millor (Halley Records) el darrer disc de tots, publicat l'any passat. Entre les seves cançons més populars: "Una altra ronda", "Viu", "La nit és nostra", "Cant de lluita" o "Les criades". El segell Halley Records ha remarcat que Roba Estesa "van ser el primer grup de música català format íntegrament per dones i identitats dissidents en tenir reconeixement mediàtic, però també de la indústria i del públic". "Van ser precursores en articular un discurs feminista queer combatiu i incòmode, en un moment en què aquesta lluita no estava tan establerta ni ningú n'era tan conscient", ha afegit.

La notícia arriba pocs dies després dels rumors sobre la separació d'Oques Grasses, una altra de les grans bandes de la música catalana actual. Així es va comunicar en un programa radiofònic, tot i que els osonencs no han anunciat cap separació... de moment. Ara per ara, el que se sap és que la banda farà una gira de sis concerts enguany, que s'acabarà el primer de novembre a Montmeló (Vallès Oriental). Se separaran un cop s'acabi la gira? Anunciaran la separació pròximament? No ho sabem pas.
 

Imatge principal: la guitarrista Laia Casanellas, la baixista Anna Sardà i la cantant Gemma Polo, tres de les integrants de Roba Estesa / ACN
 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!