Imagina que ets un gran aficionat als videojocs. Un dia, sortint de casa patines, caus d'esquena, pateixes un fort cop al cap i et quedes en coma. Game Over: cinc setmanes després et despertes, sí, però estàs fora d'òrbita. Els streams que t'agradaven ja no estan de moda.
El boom de les retransmissions de partides a Twitch ha provocat que el món del videojoc fluctuï de manera frenètica. Els streamers no es poden permetre el luxe d'estancar-se, de manera que han d'estar al dia de les últimes tendències de la indústria, fet que retroalimenta el cercle. I ara, la corrent amb més tirada és la del Rust.
Si el 2020 va ser l'any de l'Among Us i el Fall Guys —videojocs que feien de la seva senzilla una virtut—, aquest 2021 és, per ara, l'any del Rust. La clau del seu èxit és fàcil d'endevinar: Egoland. Massa conceptes que no coneixes? Doncs anem a pams.
Què és el Rust?
Es tracta d'un videojoc on l'objectiu principal és sobreviure en una illa postapocalíptica. I ja està, la qüestió no amaga gaires més secrets. Inicies la partida despullat, equipat amb una sola pedra, i a partir d'aquí has de progressar per aconseguir armes, roba, refugi i fins i tot vehicles. Tot, és clar, mentre procures no morir de gana, set o fred; i no ser assassinat pels altres usuaris, que també s'estan intentant buscar la vida.
Actualment només es pot jugar a l'ordinador, tot i que aquest 2021 estrenarà versions per a Play Station 4 i Xbox One. El més curiós, però, és que el joc es va estrenar el 2018. Que el seu boom s'hagi produït dos anys després del llançament, com dèiem, respon de manera innegable la creació d'Egoland.
Egoland: morts, diversió i ego
Si els youtubers, streamers i influencers són els nous referents de les generacions més joves, Egoland és, probablement, el seu somni humit.
Alexby, un dels creadors de contingut més reeixit d'Espanya —més de 2 milions de seguidors a Twitch— va idear a principis d'any aquest servidor, que en qüestió de pocs dies s'ha convertit en la principal font d'entreteniment de milers de persones.
Al servidor, uns 60 creadors de contingut de la talla de ElRubius, Ibai Llanos, Auronplay, Grefg, DjMariio o Orslok —en altres paraules, l'elit streamer de tota la comunitat de parla hispana— competeixen per guanyar la partida al Rust i, paral·lelament, s'encarreguen de retransmetre la partida als seus respectius perfils de Twitch. Gairebé tots es coneixen entre ells, de manera que bromegen, es piquen i, en definitiva, entretenen. El resultat: milions d'usuaris pendents de les pantalles per seguir en directe les retransmissions dels seus referents.
Egoland, que rep aquest nom per raons òbvies, ja ha estat titllat per algunes persones com el Sálvame de la Gen Z, un qualificatiu que potser és coherent, si la qüestió del servidor és entretenir, generar certa polèmica i captar viewers, però que també evidencia, de nou, que la dels videojocs és una indústria injustament menyspreada.
Els streamers, però, van fent. El 3 de gener, el dia que es va posar en marxa Egoland, entre tots van aconseguir captar 1 milió d'usuaris de Twitch. Per posar-ho en context, el Telenotícies vespre de TV3 el veuen cada nit una mitjana d'entre 500.000 i 700.000 espectadors.