Netflix, una de les principals de continguts audiovisuals a la carta, ha adoptat un nou sistema per a comptar el nombre de visualitzacions dels seus productes. Des d'aquest dimarts, els documentals, sèries o pel·lícules seran considerats com a visualitzats si han estat reproduïts durant almenys dos minuts. Tal com ha explicat el mitjà belga SoirMag, les xifres es basaran en "les hores vistes per client en 28 dies". És a dir, l'empresa tindrà més en compte el total d’hores visualitzades que no pas el nombre de subscriptors, que potser ni tan sols han vist les produccions. 

Tot i que el canvi alteraria tota la classificació, Netflix ha volgut subratllar la fiabilitat del nou model amb una comparativa dels dos sistemes de recompte. Ara bé, quan aquesta es va elaborar, l'exitosa sèrie de Squid Game (El Juego del Calamar) encara no havia entrat en escena.

 

Classificació datada del 27 de setembre de 2021

 

I, amb tota aquesta informació, aquí us deixem els nous resultats de les sèries més exitoses de Netflix: 

Bridgerton 

Per a les sèries, Bridgerton basada en la saga de llibres de Julia Quinn - continua situada en la part alta del rànquing (amb 82 milions de subscriptors que l’han vist i un total de 625 milions de visualitzacions en 28 dies). 

 

 

La Casa de Papel

Ara bé, mentre que la sèrie francesa Lupin (primera part) apareixia en segon lloc a l'anterior classificació (amb 76 milions de subscriptors curiosos, desapareix del nou top 10, en la nova versió ha estat substituïda per la producció espanyola  La Casa de Papel (la quarta temporada) amb 619  milions de visualitzacions. 

 

 

Stranger Things 

La sèrie estatunidenca de ciència-ficció Stranger Things (la tercera temporada) apareix en el tercer lloc amb 582 milions de reproduccions en 28 dies. 

 

 

The Witcher

Stranger Things aniria seguida per la primera temporada de la producció fantàstica The Witcher, amb 541 milions de visualitzacions.

 

 

 

13 Reasons Why

 La segona i primera temporada de la dramàtica història de la Hannah Bake, 13 Reasons Why, ocupen respectivament la 5a i 6a posició, amb 496 i 476 milions de reproduccions en 28 dies. 

 

 

You 

La segona temporada del  thriller psicològic nord-americà You apareix seguidament en la classificació, amb 457 milions de visualitzacions. 

 

 

Títols repetits 

De nou, torna a aparèixer a Stranger Things (aquest cop, la segona temporada), en la 8a posició, amb 427 milions de visualitzacions. D'altra banda, la segona temporada de La Casa de Papel torna a portar la producció espanyola al rànquing, amb 426 milions de reproduccions. 

Ginny & Georgia

El drama de Ginny & Georgia tancaria la classificació amb 381 milions de reproduccions en 28 dies.