Malgrat que la Setmana del Llibre en Català ha hagut d'adaptar el seu format a les mesures de seguretat i d'higiene per evitar la propagació del coronavirus, la cita literària ha tancat aquest diumenge la 38 edició amb 25.000 visitants i amb xifres de vendes "molt positives", segons han informat els organitzadors.
Un dels primers grans canvis és que ha estat la Setmana més curta de la història, ja que s'ha reduït a la meitat el nombre de dies del certamen, que ha passat de deu a cinc. A més, per primer cop, no s'ha celebrat a l'avinguda de la Catedral de Barcelona, sinó que s'ha traslladat al Moll de la Fusta per evitar contagis de coronavirus. En aquest recinte, a més, s'ha limitat l'aforament a 935 persones, no es podia accedir sense mascareta i s'han respectat les distàncies de seguretat.
Més de 180 activitats i 200 autors
Tot i les mesures de seguretat, els organitzadors han valorat que la mostra ha estat "un èxit". Al detall, en l'edició d'enguany, que ha tingut lloc de dimecres fins avui, ha acollit més de 180 activitats i gairebé 200 autors han signat exemplars dels seus llibres durant l'esdeveniment. A més, els itineraris literaris que la Setmana ha organitzat dins i fora de Barcelona han tingut un seguiment de gairebé el 100%.
Amb tot, es preveu que la Setmana tanqui amb una facturació de 325.000 euros, el que permetrà al sector editorial i de revistes en català "encarar l'últim trimestre de l'any amb força per aconseguir" pal·liar les conseqüències de la crisi desencadenada per la Covid-19.
El president de la Setmana, Joan Carles Girbés, i la presidenta d'Editors.cat, Montse Ayats, han destacat que la celebració d'aquest esdeveniment és una demostració que es poden organitzar esdeveniments culturals segurs i amb nous formats.
A més, els organitzadors han indicat que "l'aposta en ferm de tot el sector, la complicitat i el suport de patrocinadors privats i institucions públiques i la fidelitat del públic" són alguns dels factors clau de l'èxit d'aquesta edició.