L'Associació d'Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA), la Generalitat i Time Out han presentat aquest dilluns la campanya Cap Butaca Buida, una iniciativa que pretén batre un rècord mundial d'espectadors en teatres en un mateix dia. Així, el proper dissabte 16 de març es vol convertir Catalunya en l'epicentre mundial de les arts escèniques i plantar la primera llavor per la creació del Dia Nacional del Teatre. La proposta vol omplir totes les butaques de les sales adherides al projecte, en una iniciativa que donarà el tret de sortida de la Setmana Mundial del Teatre. Cap Butaca Buida ja compta amb 25.456 butaques disponibles d'un total d'almenys 150.000 localitats a tot Catalunya.
El proper dissabte 16 de març es vol convertir Catalunya en l'epicentre mundial de les arts escèniques
El Sant Jordi del teatre
Segons han explicat en una atenció als mitjans, la iniciativa neix amb vocació de permanència i s'espera crear un particular Sant Jordi del Teatre. En concret, es busca que aquella jornada tot giri al voltant de les arts escèniques. Que públic habitual al teatre i d'altres que no ho són, accedeixin a la seva sala preferida i gaudeixin de l'espectacle que vulguin. Des d'aquest dilluns i fins al 31 de gener, els responsables de la iniciativa convidaran tots els teatres de Catalunya a formar part de Cap Butaca Buida. La venda d'entrades ja està disponible a la web i s'anirà actualitzant a mesura que noves sales formin part del programa.
La iniciativa neix amb vocació de permanència i s'espera crear un particular Sant Jordi del Teatre
A partir del febrer vinent es posarà en marxa un comptador de total de butaques buides així com el nombre d'entrades venudes fins al moment. Els teatres impulsaran activitats i una acció conjunta que permetrà visibilitzar l'èxit de la iniciativa. D'altra banda, també han explicat que la iniciativa serà solidària i es destinarà un mínim del 2% de la recaptació total a l'entitat Pallassos sense fronteres.