Quan un musical arriba a Barcelona directe del West End, literalment directe, amb els mateixos actors que actuen a Londres, s'ha de veure. A Barcelona tenim unes actrius i actors meravellosos, però la manera de fer teatre a llocs com el West End o Broadway és diferent, té un estil i uns timbres de veu que els fan molt particulars i fàcils de reconèixer. Si creieu que ara no és bon moment per anar a Nova York o a Londres a fer turisme i a veure teatre i voleu una experiència similar, només cal que us desplaceu fins al número 595 de la Gran Via de les Corts Catalanes de Barcelona, al teatre Coliseum, per transportar-te a les grans capitals del teatre musical.

Aquest dimarts 24 d'octubre va arrencar la gira europea de 'The Rocky Horror Show', que s'estarà a la capital catalana fins al 5 de novembre quan marxarà cap a Milà. Dirigida per Christopher Luscombe, The Rocky Horror Show és una festa entremaliada que compta amb clàssics atemporals, com Sweet Travestite, Damn it Janet i, obviament, Time Warp. El llegendari musical de rock 'n' roll de Richard O'Brien celebra els 50 anys de festa sense parar amb aquesta producció especial d'aniversari. The Rocky Horror Show ha estat vist per 30 milions de persones i continua delectant el públic en la seva gira internacional exhaurida.

L'obra és la història de dos universitaris molt tradicionals i conservadors: el Brad i la seva promesa, la Janet. Quan per un gir del destí, el seu cotxe s'avaria a l'exterior d'una mansió esgarrifosa mentre anaven a visitar el seu antic professor universitari, coneixen el carismàtic Dr Frank'n'Furter. És una aventura que mai oblidaran, plena de diversió, jocs, vestits i sexe. 

Un musical ple de tradicions

Un dels molts motius per anar a veure aquest musical a la capital catalana és per viure una experiència molt diferent. Oblida't de seure a la teva butaca en silenci, a The Rocky Horror Show el públic també participa de l'obra i és que en els seus 50 anys d'història s'han creat una sèrie de tradicions al voltant d'aquest musical; tradicions com posar-se de peus i ballar una senzilla però divertida coreografia a mitja obra de teatre. Amb un parell de visualitzacions d'aquest vídeo ja estaràs preparat per ballar Time Warp.

Però això no és tot, no et sorprenguis si durant la representació sents comentaris sexuals o esbroncades al narrador de part dels assistents, ja que està permès i els actors s'adapten als assistents i juguen amb ells (sempre des del respecte, evidentment). Tampoc no miris malament a ningú pel seu vestuari sexy i provocador, ja que molts dels assistents es caracteritzen inspirant-se en els personatges del musical, així que et trobaràs amb molta llenceria i roba de colors brillants i estridents. De fet, els blogs de fans dels musicals acostumen a donar indicacions com les següents: la roba elegant és per anar a veure musicals com El fantasma de l'òpera, no per anar a veure Rocky. Sobre els comentaris en veu alta us donaré algun dels trucs bàsics; és tradició que quan el narrador parla del Brad (un dels protagonistes masculins), el públic cridi la paraula en anglès 'asshole', estúpid, i quan parla de la seva parella, la Janet, els espectadors criden 'Slut', que vol dir 'puta'. Tot plegat són indicacions per viure l'experiència a l'estil West End, però no patiu que ningú està obligat a res, també pots seure tranquil·lament i gaudir d'aquest show que, per cert, per fer-ho encara més autèntic, és tot en anglès i amb unes pantalles amb subtítols. Au, deixa la vergonya a casa i córrer cap al teatre Coliseum a ballar amb els protagonistes de Rocky.