The Tyets no para d'acumular reconeixements. El duet del Maresme ha aconseguit fer-se amb el Disc de Platí amb Coti x coti, la cançó que fusiona reggaeton i sardana i que ja acumula més de 13 milions de reproduccions a Spotify. La notícia arriba després que els mataronins rebessin també el Disc d'Or amb el mateix tema, que s'ha convertit en una de les cançons més revolucionàries i ballables de l'estiu, alhora que el grup frega el milió d'oients al mes a la plataforma musical amb un total de 911.175. Oriol de Ramon i Xavier Coca han compartit la seva emoció i el seu agraïment a les xarxes socials, realment sorpresos per la benvinguda d'aquest hit, i han aprofitat per anunciar nous temes en camí. "Només tenim bones paraules. Gràcies per tot. La gira està anant de locos, el disc també, i tenim nous temes a la coctelera que segur que cremareu molt aviat".
La bona ratxa pels tiets i per la música en català no ha fet res més que continuar des de fa unes setmanes. Fa menys d'un mes, la cançó LA PLATJA, dels Stay Homas però amb la col·laboració de The Tyets, va situar-se entre les 10 cançons més virals a Spotify Espanya. Els de Mataró també van batre el passat mes de juny el rècord d'oients mensuals a Spotify amb Èpic Solete, que va traspassar el llindar del milió amb temes com Bailoteo, Olívia, El Tonteo, Clar que t'he trobat a faltar o aquest Coti x Coti de platí.
El recompte d'oients mensuals es calcula a partir del total d'usuaris de Spotify que han escoltat almenys una cançó d'un artista en concret durant els últims 28 dies. Els catalans Rosalía, Serrat, Rigoberta Bandini o Bad Gyal ja havien arribat al milió, però sí que s'han convertit en els primers a fer-ho amb un repertori majoritàriament en català. També val a dir que Coti x Coti no és l'única cançó milionària de l'últim àlbum de The Tyets. Altres melodies d'aquest disc també registren importants xifres pel que fa al nombre de reproduccions en aquesta mateixa plataforma, com Olívia, tema dedicat a la neboda de De Ramon, amb 5,1 milions o Bailoteo, amb més de 5,5.
El Supermercat de Lildami va ser el vídeo més vist a Youtube l'any passat
El 2022 la música catalana també va tancar amb una bona notícia, i és que el videoclip de la cançó Supermercat del raper terrassenc Lildami va convertir-se en el clip més vist a Youtube amb 1.006.100 visualitzacions. De fet, va ser l'únic videoclip en català de l'any en superar el milió de visites, igual que el 2021 va passar amb Bye Bye d'Oques Grasses. Va ser la revista Enderrock qui va publicar per setè any consecutiu la llista dels videoclips en català amb més reproduccions a la plataforma. Els 100 primers acumulaven més de 15 milions de reproduccions a través de YouTube, una forta caiguda respecte del 2021.