TV3 lidera el mes de setembre amb una audiència mitjana de l’11,42% del total, al davant de Tele5, que registra un 11,36%. En tercer lloc apareix Antena3, amb un 9,9%. TVE1 i Cuatro tanquen el mes empatades amb un 6,7% i superen La Sexta, sisena, amb una quota del 6,3%.
La tele pública catalana ha estat la més vista tretze dies del mes, ha encapçalat el rànquing de programes més vistos els 30 dies de setembre i ha situat 22 programes entre els 40 de més audiència, entre ells els deu primers.
Pel que fa a la resta de canals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), el tot notícies 3/24 creix dues dècimes i arriba a una quota de l’1,6%, un punt més que el seu competidor directe, el 24H de TVE. El Super3/33 té una audiència mitjana de l'1,2% del total. Esport3 segueix líder dels temàtics esportius amb una quota del 0,9% (creix una dècima respecte al mes passat).
Els informatius de TV3 continuen sent els preferits de l’audiència catalana. Aquest setembre, dels 30 dies del mes, han liderat l’audiència en 23 ocasions: el “TN migdia” tretze cops, el “TN vespre” quatre, el “TN cap de setmana vespre” quatre, i el “TN cap de setmana migdia” dues.
Dues de les estrenes de la temporada també han liderat l’audiència del dia. La segona temporada de “Merlí” ho ha fet en dues ocasions. També ha liderat l’audiència del dia el primer “Fora de sèrie”, protagonitzat per Carles Puigdemont i Andreu Buenafuente. En aquest quadre també hi figura el “30 minuts” titulat “Una altra escola”, dedicat a l’educació; un capítol de “Polònia”; la transmissió del Piromusical de la Mercè i el partit de Champions Barça-Celtic.
TV3 monopolitza les deu primeres posicions del rànquing dels 40 programes més vistos del setembre, on n’ha situat 22. El primer lloc és per al partit Barça-Celtic, que va tenir una audiència de 940.000 espectadors i un 33,1% de quota. A continuació, el “TN cap de setmana vespre” de l’11 de setembre (634.000 espectadors, quota del 23,4%). En tercer lloc el reportatge “Una altra escola” del “30 minuts” (611.000 espectadors, quota del 19,9%).
Segons el panel de GKF, TV3 continua sent la cadena generalista més ben valorada amb una qualificació de 8,4. Darrere ve La Sexta amb 7,8 punts.
Els informatius de TV3, amb una qualificació del 8,5 sobre 10, tornen a liderar els rànquings en credibilitat i imparcialitat, segons l'informe qualitatiu de GFK.
Els líders a la xarxa
A la web, el capítol 14 de “Merlí”, “Els presocràtics”, primer de la nova temporada, ha estat el vídeo més vist d’aquest mes de setembre amb 110.751 usuaris únics que han fet 179.558 visualitzacions. En segona posició, un altre capítol de “Merlí”, “Thomas Hobbes”, amb 79.865 usuaris i 124.958 reproduccions. Els diferents capítols de “La Riera” els han vist entre 30.000 i 43.000 usuaris que n'han fet entre 52.000 i 67.000 visualitzacions.
Per programes, els “Telenotícies” han tingut 264.032 usuaris únics que han fet 444.996 visualitzacions. Els segueix “Merlí” (177.996 usuaris i 528.341 visualitzacions); "La Riera” (70.996 usuaris i 1.108.039 visualitzacions). En total, la CCMA ha tingut 1.433.575 usuaris únics que han fet 6.446.382 visualitzacions.