La cinquena edició d'Impact/Week de Norrsken ha finalitzat després de congregar a Barcelona alguns dels experts més grans del món en economia d'impacte i innovació tecnològica que han pogut compartir les seves experiències empresarials amb els assistents.

L'esdeveniment ha estat focalitzat en l'economia d'impacte que té l'objectiu de donar resposta als principals desafiaments del nostre temps com el canvi climàtic, la desigualtat i la sostenibilitat. Celebrat a Norrsken House Barcelona ha congregat més de 1.500 fundadors, inversors, emprenedors compromesos, de 58 països.

Els organitzadors destaquen que aquest esdeveniment posiciona Barcelona com una ciutat emergent al món d'emprenedoria d'impacte, sent aquesta la primera edició que es realitza a la capital catalana després de realitzar les quatre primeres a Estocolm.

Han participat més de 50 ponents entre els que destaquen Niklas Adalberth, cofundador de Klarna i fundador de Norrsken Foundation, Chris Anderson, director de TED Talks, Taavet Hinrikus, cofundador i president de Wise, Sian Sutherland, cofundadora d'A Plastic Planet, Christian Kroll, fundador i CEO d'Ecosia i Rob Cassedy, CEO de Wallapop, entre altres.

Durant l'esdeveniment, els experts han debatut sobre com les innovacions contra el canvi climàtic, healthtech i tecnologies emergents han d'anar acompanyades de capital per impulsar l'escalabilitat del negoci i generar així un impacte significatiu al planeta i la societat. Així mateix, els panelistes han subratllat el paper essencial dels fons d'inversió de capital risc per continuar impulsant l'economia d'impacte globalment i localment.

Alguns dels ponents més destacats han estat Anna Koivuniemi, directora d'Impact Accelerator de Google DeepMind, que ha parlat sobre el progrés i la importància de combinar el factor humà i l'IA generativa per predir de manera efectiva reaccions de l'entorn natural per actuar en conseqüència. Rob Cassedy, CEO de Wallapop, ha destacat el canvi que està experimentant el sector amb algunes xifres assolides per la seva companyia el 2023 on el grup va permetre estalviar 2,5 mil milions d'euros als seus usuaris.

Des d'un punt de vista medioambiental,Cassedy ha comentat que el 2023 van reduir més de 500.000 tones les emissions de diòxid de carboni, la qual cosa equival a no conduir cotxes de gasolina a Barcelona durant 200 dies. Finalment, ha subratllat que aquest tipus de dades positives fan tangible l'impacte i són un gran actiu per als inversors.

Constantino Cristóbal, príncep dels Països Baixos i figura clau en l'emprenedoria al seu país, ha protagonitzat juntament amb Funda Sezgi, co CEO de Norrksen Foundation, una xerrada en la qual han enaltit el model neerlandès, que ocupa la quarta posició en el rànquing europeu en capital invertit en empreses emergents i, una de les regions on potencialment hi podria haver una nova base de Norrsken.

La part final de l'esdeveniment ha consistit en una xerrada entre Chris Anderson, director de TED Talks, i Niklas Adalberth, fundador de la Norrsken Foundation i cofundador de Klarna. L'emprenedor unicorn Adalberth ha explicat el canvi radical en la seva vida laboral per centrar-se en Norrsken i Anderson ha reflexionat sobre el concepte de 'generositat infecciosa' que relaciona amb la fundació sueca: "És fenomenal que Norrsken promogui iniciatives que acabin convertint-se en un moviment que impulsa a la gent a somiar en gran, desenvolupar les seves idees i aconseguir un impacte real en la societat".

La Norrsken House Barcelona, que actualment és el HUB de tecnologia més gran i impacte d'Europa, ha estat la seu d'aquesta cinquena edició de la Impact/Week. L'aposta per aquest tipus d'instal·lacions reforça l'atractiu de la ciutat per als emprenedors. Aquest espai, que allotja a més de 250 empreses emergents en els seus 10.000 metres quadrats, ha demostrat ser un motor clau per a la col·laboració i la innovació a la capital catalana.