Ja és oficial: L'Aeroport de Barcelona - El Prat es dirà, a partir d'ara, Aeroport Josep Tarradellas Barcelona El Prat. El rebateig de la infraestructura ha estat l'excusa perfecta per tal que el ministre de Foment, José Luís Ábalos, vingués a Catalunya a engegar la campanya electoral de cara el 28 d'abril prometent inversions milionàries en infraestructures catalanes.
El ministre ha lloat la figura de Tarradellas dient que "va ser un gran defensor de les institucions democràtiques, com ara l'autogovern de Catalunya i la restitució de la Generalitat. Avui, el president de la Generalitat amb qui Catalunya va recuperar l'autogovern i tot Espanya va recuperar la democràcia, torna a l'aeroport".
L'acte d'oficialització del nou nom de la infraestructura s'ha fet a la Terminal 2 del Prat, davant l'estàtua del cavall de Botero, per on Josep Tarradellas va arribar a l'aeroport quan va agafar el primer vol el 1977. A l'oficialització del canvi de nom hi han assistit diverses personalitats: el president de la Cambra de Comerç, Miquel Valls; el primer secretari del PSC, Miquel Iceta i el president d'AENA, Maurici Lucena, entre d'altres. Inclús el nét de l'homenatjat Josep Tarradellas, Guillem Tarradellas, ha assistit a l'acte. Això sí, cap representant de la Generalitat; el conseller Damià Calvet tenia "altres compromisos".
Per la seva banda, Maurici Lucena s'ha mostrat satisfet assegurant que "bategem el 6è aeroport més important d'Europa a nivell de passatgers, el qual, des d'una perspectiva històrica, ha donat un servei increïble, ha crescut molt des del 1977, i ha multiplicat per 10 el seu volum".
A més, ha explicat que "el 23 octubre del 1977, Tarradellas va aterrar a Barcelona molt poc després d'haver-se entrevistat amb el president del govern espanyol, Adolfo Suárez, i això és metafòric del nostre principal objectiu: retallar distàncies acostant persones".
La (repetida) pluja de milions
El ministre ha aprofitat la trobada per cantar als quatre vents les "grans millores i inversions que tenim preparades per a Catalunya". Ha anunciat així una inversió de 22,1 milions d'euros per a l'aeroport de Reus, 32,5 milions per fer el dic sud, obres noves per la connexió ferroviària de Rodalies i el que ha titllat de la "gran ambició": l'edificació d'un satèlit al Prat amb connexió a la T1 en el període 2022-2026.
Alhora, ha assegurat també que es durà a terme -sense cap termini previst- l'ampliació de l'Aeroport de Girona i unir-lo amb el Prat per tal de convertir-lo en la quarta pista de l'aeroport de Barcelona, amb un cost total de 360 milions d'euros.