El president d'Abertis, Salvador Alemany, ha aprofitat el tradicional esmorzar de Nadal per fer una petició al Govern central: un "model que pugui ser ben entès pel conjunt de la societat" de concessions d'autopistes. "Confiem en què les administracions trobin la manera de posar en marxa un model harmònic. Si treballen en això i busquen solucions on tinguem algun paper, ens trobaran", ha assegurat en referència a les declaracions del ministre de Foment, Íñigo de la Serna, que va explicar que no contempla prorrogar els terminis de concessions d'autopistes de petages com, per exemple, l'AP-7 que acaba a finals del 2019. En aquest sentit, el vicepresident i conseller delegat d'Abertis, Francisco Reynés, ha concretat que actualment la xifra de negocis de la multinacional d'infraestructures prové en un 70% del mercat exterior i en un 30% d'Espanya.
Enmig de la polèmica generada pel rescat de les autopistes radials, Abertis prefereix no estar involucrada ni en el conflicte ni en la "voràgine" de la negociació de sortida. "No volem entrar ni en política ni en conflictes", ha assegurat Alemany. Malgrat els "dubtes" sobre la construcció d'autopistes al costat d'unes autovies ja existents, Abertis va acabar participant-hi per tal de no "quedar-se al marge" d'un gran projecte que a més, “podia contribuir a una certa harmonització del sistema de vies de peatge” a Espanya. Pràcticament com a obligació per mantenir el lideratge entre les concessionàries d'infraestructures viàries a nivell espanyol.
Però com que al cap i a la fi, "es veia a venir" que no era fàcil que les radials tinguessin un "futur brillant", Abertis es va acabar donant compte que el projecte podia no ser viable i va procedir a aprovisionar 300 milions per les inversiones en les autopistes radials de Madrid. A l'espera que el 2017 sigui un bon any, Abertis tancarà el 2016 "complint les expectatives" després d'haver realitzat inversions per valor de 2.700 milions. L'aposta segueix sent "seguretat i tecnologia" tal i com reflecteix la reducció durant aquest aquest any d'un 5% de la sinistralitat a les autopistes.