Repsol i Iberia han ratificat aquest dimecres un nou acord de col·laboració per a investigar i produir combustibles per a l'aviació d'origen sostenible, desenvolupar la producció i subministrament d'electricitat i hidrogen verd i gestionar les instal·lacions energètiques de l'aerolínia mitjançant sistemes avançats.
En un comunicat, totes dues companyies han explicat que amb aquest conveni Iberia vol avançar en la reducció de la seva petjada de carboni, la descarbonització de la seva flota de vehicles terrestres i optimitzar la gestió energètica. Per a això, totes dues companyies han configurat un grup de treball on es concretaran totes les activitats i projectes futurs per a aconseguir una mobilitat més sostenible i una gestió energètica més eficient.
Els encarregats de ratificar l'acord han estat els màxims dirigents de les dues empreses, el conseller delegat de Repsol, Josu Jon Imaz, i el president d'Iberia, Javier Sánchez-Prieto. El president d'Iberia ha assegurat que “aquest acord amb Repsol és completament estratègic perquè Ibèria pugui avançar en el compromís de sostenibilitat que ha adquirit". I ha remarcat que l'acord amb Repsol reforça l'aposta de la companyia per la recerca i el desenvolupament de combustibles per a aviació d'origen sostenible.
Per la seva part, Imaz, ha afirmat que “l'acord de col·laboració amb Iberia és un pas més en el Pla Estratègic de la companyia, que ens permetrà avançar en l'objectiu de ser una companyia zero emissions el 2050. Repsol té la capacitat d'oferir una resposta global a les necessitats d'un sector com és el de l'aviació, que requereix una solució multienergètica per a cobrir la seva demanda d'energia, tant en terra com en aire, on l'electrificació presenta dificultats”.
Repsol treballa en un procés de transformació i de diversificació dels seus negocis amb l'objectiu de liderar la transició energètica, donant suport al Protocol de Kyoto, a emetre un bo verd i, també, el desembre de 2019, a fixar-se la meta de ser una companyia zero emissions netes l'any 2050. Per a això, ha presentat un Pla Estratègic 2021-2025 que marcarà la transformació de la companyia en els pròxims anys i suposarà una acceleració en la transició energètica.
Promoure el creixement sostenible
L'Organització d'Aviació Civil Internacional (OACI) ha definit dos objectius globals per al sector, que són una millora del 2% anual en l'eficiència del consum de combustible fins a 2050 i un creixement neutre en carboni a partir de 2020. Per a aconseguir aquestes metes i promoure el creixement sostenible de l'aviació internacional, l'OACI està aplicant una sèrie de mesures que inclouen millores en la tecnologia aeronàutica i operatives, combustibles d'aviació sostenibles i altres basades en el mercat com les recollides en el Pla de Compensació i Reducció de Carboni per a l'Aviació Internacional (CORSIA).
Iberia forma part del 'hòlding' IAG, que s'ha compromès a aconseguir 0 emissions netes en 2050. A més, en 2030 les aerolínies de IAG operaran un mínim d'un 10% dels seus vols amb combustibles d'origen sostenibles. El Grup adquirirà un milió de tones de combustible d'aviació sostenible a l'any, la qual cosa li permetrà reduir les emissions de carboni en dos milions de tones per a 2030, la qual cosa equival aproximadament a l'absorció de CO₂ d'un bosc amb una extensió similar a 400.000 camps de futbol.
Amb aquest acord, totes dues companyies han configurat un grup de treball, format per representants de les dues empreses, en el qual es concretaran totes les activitats i projectes de futur amb l'objectiu d'aconseguir una mobilitat més sostenible i una gestió energètica més eficient.