Després de les informacions de les últimes hores i dies al voltant de la reindustrialització de Nissan, la taula de reindustrialització ha decidit, de manera oficial, activar el pla B per assegurar que la multinacional japonesa té un bon substitut per les plantes de Barcelona, però sense descartar encara l'opció principal, el fabricant xinès Great Wall Motors (GWM), segons han confirmat els sindicats un cop ha acabat la reunió d'aquest dimecres al Consorci de la Zona Franca. 

Dins del pla B hi ha dos projectes que omplirien les tres plantes que encara ocupa Nissan fins a final de mes. El projecte principal és el de hub d'electromobilitat QEV technologies, que ocuparia les plantes de la Zona Franca i Sant Andreu de la Barca i la tercera planta, a Moncada i Rexach l'ocuparia l'empresa catalana de motos elèctriques Silence.

 

Torrent i Maroto per convèncer a GWM 

A part de l'activació d'aquesta alternativa, els sindicats també han informat que en la reunió d'avui també s'ha pactat una reunió al més alt nivell per acabar de convèncer a GWM per tal de venir a Barcelona. En aquesta reunió hi haurà tres figures importants, el conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent, la ministra d'Indústria, Reyes Maroto, i el director executiu de Great Wall Motors, Wang Fengying, tot i que encara no s'ha concretat la data de la trobada perquè primer l'empresa xinesa ha de respondre a la contraoferta que aquest dimarts li van enviar des de la taula de reindustrialització. 

L'altre anunci que s'extreu de la reunió és que la proposta de l'entrada de Tess Defence, una empresa de construcció de tancs per instal·lar-se a Barcelona en una part de la planta de la Zona Franca per tal de fer-hi el manteniment dels blindats de moment només s'està analitzant i que, per tant, només és una proposta més que encara s'ha d'analitzar. 

Els sindicats ho tenen clar: projecte industrial

En una atenció als mitjans després de sortir de la reunió, els sindicats han assegurat que la seva prioritat és mantenir els llocs de treball que abandona Nissan i que el nou projecte sigui un procés industrial de fet han assegurat que volen seguir lligats al sector de l'automoció i que, de moment, descarten la proposta d'instal·lar un magatzem logístic a la Zona Franca, ja que el que saben fer són automòbils. 

En aquest sentit, han deixat clar que ells estan disposats a negociar, però que no cediran en les seves proclames. Alhora també han assegurat que  treballaran de valent per trobar la millor fórmula per al projecte a través del diàleg i la recerca d’acords.

En aquest sentit, han demanat als treballadors seguir com fins ara, sense aturar la producció i mantenint la unitat d'acció, ja que és una mostra de responsabilitat davant les empreses interessades a venir a Barcelona.