La presidenta d'Adif, Isabel Pardo de Vera, ha assegurat avui durant la trobada sobre el Corredor del Mediterrani, organitzada per Expansión, que l'operador està en negociacions per tallar totalment la línia R4 aquest estiu, entre Castellbisbal i Martorell, per "necessitats de les obres".
"Estem programant un tall total de la línia R4, però és molt important fer-ho en un moment de mínims impactes negatius per a la societat i les empreses i estem mirant de programar-ho aquest estiu o el següent", assegura Pardo de Vera. Amb tot, la presidenta ha posat sobre la taula les complicacions de les obres en aquest tram, que ha estat notícia diverses vegades per afectacions, i ha asseverat que "el que és segur és que ha de ser amb l'acord de tots, perquè sense talls serà impossible fer les obres, ja que és una de les obres més complicades que estem portant a terme".
En aquest tram està en marxa el tercer carril pel Corredor Mediterrani, una obra amb cost de 64 milions que és "essencial" segons Adif, perquè permetrà enllaçar en ample internacional els trams ja realitzats entre Martorell i la frontera francesa amb els que actualment es troben en execució en les diferents regions que formen part del corredor. Alhora, els treballs preveuen implantar l'ample mixt en les vies d'apartat 4, 6, 8 i 10 de l'estació de Castellbisbal, així com en els ramals d'unió entre aquesta estació i la línia Castellbisbal-Mollet, que ja disposa d'aquest ample de via.
Amb tot, Pardo ha posat l'èmfasi en què es tractara de talls "temporals", cosa que segons Adif vol dir "de no més d'un mes, perquè sinó correm el risc de perdre els trànsits de mercaderies i després haver-los de tornar a captar". D'aquesta manera, compten amb un equip negociador i "ho estem consensuant amb els ports, les empreses i tots els agents afectats, i en breus ho comunicarem".