El president d'Aena, Maurici Lucena, ha assegurat que la quarta pista al mar de l'aeroport de Barcelona "a molt llarg termini és una opció que no és viable". A parer seu la quarta pista no és una de les opcions previstes per encarar el creixement de l'aeroport.
Les properes setmanes està previst que Lucena es reuneixi amb els principals agents afectats per l'aeroport per exposar-los les opcions que hi ha per al creixement de la infraestructura, unes opcions que el president d'Aena no ha detallat. A la reunió hi participaran representants de l'Ajuntament de Barcelona, el Govern, l'Àrea Metropolitana de Barcelona i dels consistoris del Prat, Viladecans, Gavà, Castelldefels i Sant Boi, com també agents econòmics i socials. Lucena, en declaracions a El matí de Catalunya Ràdio, ha afirmat que el que es pretén és arribar als 70 milions de passatgers el 2026.
Lucena ha assegurat que actualment el Prat és "referent estratègic del Mediterrani", i ha apostat per fer una reflexió sobre "què es vol fer amb aquest aeroport que parteix d'una base esplèndida" a la vista que la demanda continua creixent.
És en aquesta reflexió quan ha manifestat que la solució no és la quarta pista, però no ha concretat quines són les opcions que plantejarà als afectats per "cortesia institucional". "Plantejarem diferents opcions", ha dit. Aquestes opcions han de permetre passar dels 55 milions de passatgers als 70 milions el 2026.
Els aeroports de Girona i Reus
Ha afegit que "en paral·lel" al treball de les opcions per al Prat, s'invertirà en "més capacitat, reformes i ampliacions" a l'aeroport de Girona, on ha insistit que faran arribar un ramal de l'Ave fins a la mateixa terminal. "A parer meu i dels tècnics d'Aena, Girona i Barcelona són perfectament complementàries", ha declarat.
Pel que fa a Reus, ha assegurat que també és un aeroport "molt important" i que també hi haurà inversions, perquè "és un punt d'entrada fonamental" i una zona "que necessita aquesta pista d'aterratge".