Aena manté malgrat la crisi del coronavirus i la caiguda generada en el transport els seus grans plans d'inversió en l'ampliació dels dos aeroports més importants del país, el de Madrid Barajas i el de Barcelona El Prat, si bé els efectes de la pandèmia retardaran la seva posada en marxa "més enllà" de la data d'inici prevista per a 2022.
Així ho va indicar el ministre de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, qui també va confirmar que l'operador dels aeroports del país ha reprès els seus plans d'inversió de curt termini, encara que també amb retard.
"Aena manté els seus compromisos d'inversió malgrat que s'estima que el transport aeri no assolirà fins a 2022 o 2023 els nivells de viatgers que presentava el 2019, abans de la crisi," va assegurar Ábalos durant la seva compareixença en el Senat.
Així, va indicar que l'operador ja ha "reactivat" les inversions de la primera part del seu pla estratègic, entre 2020 i 2022, "si bé en algun cas les previstes per a aquest any es retardaran al següent".
A més, el ministre va transmetre que Aena "continua considerant necessàries" les grans inversions d'ampliació d'aeroports incloses en la segona part del seu pla. "No obstant això, el termini per a la iniciació de la seva posada en marxa es dilatarà més enllà de 2022", va apuntar el titular de Transportes.