Avui, després de sis mesos de negociacions i molta feina, CaixaBank i Bankia ja són una única entitat bancària amb més de 20 milions de clients. Ara bé, com afectarà aquest procés als clients de l'entitat?
Doncs segons ha assegurat el conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, tot i la fusió el dia a dia dels clients no canviarà fins que no es formalitzi la integració completa de les dues entitats, prevista per finals d'aquest 2021. Això vol dir que fins aleshores els comptes corrents i les llibretes d'estalvi no canviaran de número. Ara bé el canvi no suposarà cap gestió per als clients perquè no afectarà els rebuts domiciliaris ni a les transferències ni tampoc als abonaments rebuts. A més, els crèdits i hipoteques contractades mantindran igualment les condicions pactades.
Un altre punt clau que podria afectar els clients seria les targetes de crèdit. Els actuals clients de CaixaBank no tindran cap afectació, ara bé els clients de Bankia podran utilitzar les seves actuals targetes fins que activin les noves targetes de CaixaBank que rebran al seu domicili un cop s'integrin els sistemes informàtics de tots dos bancs.
A partir d'avui, els més de 20 milions de clients que té el banc poden utilitzar sense cap comissió, en els 14.000 caixers de la xarxa conjunta a Espanya que tindran ambdues entitats després de la fusió.
La marca Bankia desapareix
Efectivament, un cop s'arribi a la integració total entre els dos bancs, la marca Bankia, com a tal, desapareixerà. L'entitat resultant de la fusió mantindrà la marca CaixaBank. És per això, a curt i mitjà termini es procedirà a la substitució de la marca Bankia tant de les oficines com dels edificis corporatius singulars. Un dels canvis més destacats serà el de les torres Kio, a Madrid, la seu central de Bankia.
El procés de transició de marca serà progressiu, però s'afrontarà des dels primers dies de la integració, amb un procés de substitució de retolació en els edificis emblemàtics que es preveu que estigui conclòs durant la setmana vinent. En l'àmbit d'oficines, el canvi de retolació s'iniciarà també en paral·lel i es prolongarà durant diverses setmanes.
Els canals electrònics (web, mòbil i caixers) es personalitzaran per incorporar la imatge de CaixaBank a la de Bankia fins a la definitiva integració tecnològica.