El 4 de setembre finalitzarà el desplegament de totes les oficines de l'Agència Tributària de Catalunya (ATC), sumant 193 punts d'atenció a les quatre províncies catalanes. Això contribuirà, tal com afirma la Generalitat, "al finançament d'un país millor".
Com ha comunicat la Generalitat de Catalunya, el primer dilluns de setembre entraran en funcionament les noves oficines i punts d'assistència de l'ATC. En concret, s'afegiran 15 oficines territorials i 13 de compartides que, junt amb les ja existents, sumaran un total de 32 oficines que es complementaran amb 161 punts d'informació desplegats arreu del territori.
Les seves principals funcions seran la gestió d'expedients tributaris, la cita prèvia, l'autoliquidació de tributs, el registre de documentació i la informació sobre tributs que gestiona l'ATC i altres ens locals i supramunicipals.
Les 15 noves oficines territorials seran obertes, com informa la Generalitat, a Granollers, Manresa, Mataró, Sabadell, Sant Feliu de Llobregat, Terrassa, Vic, Vilafranca del Penedès, Figueres, la Bisbal d'Empordà, Santa Coloma de Farners, la Seu d'Urgell, Reus i Tortosa.
Pel que fa a les oficines compartides, se n'obriran 13, situades a Igualada, Vilanova i la Geltrú, el Vendrell, Cervera, Olot, Valls, Móra d'Ebre, Solsona, Berga, Ripoll, Vielha, Tremp i l'Hospitalet de Llobregat (faran el mateix que les territorials, però no gestionaran expedients de tribunals).
A més a més, l'ATC serà gestionada per 800 professionals, la funció dels quals serà, segons la mateixa Generalitat, "donar un servei més proper a persones i empreses".
Per últim, la Generalitat ha afirmat també que aquest desplegament serà clau en la "construcció d'una nova Hisenda catalana, innovadora, moderna, independent i preparada per assumir competències tributàries plenes".