Airbnb va generar amb el seu negoci a Espanya el 2023 un impacte econòmic de 8.500 milions d'euros, que va contribuir a una recaptació per a l'erari públic en forma d'impostos de 3.600 milions d'euros.
Són dades recollides en un informe que va publicar aquest dimecres la plataforma d'allotjaments turístics, en un moment en què creix el debat sobre el fre normatiu a aquest tipus de negocis.
Sempre segons les dades de la mateixa Airbnb, els seus hostes van gastar l'any passat als allotjaments de les 5.200 localitats espanyoles en les quals és present gairebé 3.100 milions d'euros en restaurants i bars (195 euros per húesped i viatge), el que representa el 40% de la despesa total dels viatgers. Els esdeveniments i les activitats culturals van representar el 15%.
El 60% de l'ocupació associada a l'activitat es concentra als sectors de la restauració (en bars i restaurants), comerços i botigues locals, així com en lleure i esdeveniments (especialment art i espectacles: festivals).
Per cada 100 euros que un viatger desemborsa en una estada anunciada a la plataforma Airbnb, els hostes es gasten 282 euros addicionals en altres béns i serveis a la localitat o la zona on es van allotjar.
Els ingressos dels amfitrions i la despesa dels hostes en aquestes destinacions han ajudat a sostenir gairebé 130.000 llocs de treball a tot el país, dels quals el 60% es concentren als sectors de la restauració (en bars i restaurants), comerços i botigues locals, així com en lleure i esdeveniments (especialment art, i espectacles: festivals).