La farmacèutica Almirall ha aconseguit un benefici fins al setembre de 103,5 milions d'euros, un 41,2% més que en el mateix període de l'any passat gràcies, en especial, a l'impuls de l'àrea de dermatologia. Segons ha informat la pròpia companyia, els ingressos totals s'han elevat fins als 635,4 milions d'euros, fet que suposa un 6,7% més que entre gener i setembre del 2015, a causa del creixement dels productes de dermatologia en un 29,8%.
Aquesta àrea terapèutica representa ara per ara el 49,8% del total de les vendes netes davant del 42,5% del mateix període del 2015. Amb seu a Barcelona, Almirall ja va anticipar durant el passat mes d'octubre que durà a terme un pla de reestructuració a Espanya per reduir la seva plantilla en un màxim de 121 empleats, cosa que equival aproximadament a un 10%.
"Reassignar recursos"
L'objectiu d'aquesta operació és "reassignar recursos" per poder donar suport els nous projectes de creixement futur de la companyia, basats en l'R+D i el desenvolupament de les operacions corporatives portades a terme en l'últim any i mig. Europa es configura com el motor de creixement clau, amb un increment del 27% interanual, que ve impulsat per la franquícia de queratosi actínica i Ciclopoli®.
Als EUA, la dermatologia de prescripció ha crescut un 6,1%, gràcies als llançaments de Veltin® i Altabax® durant el tercer trimestre del 2016 i a l'augment en la capacitat comercialitzadora durant el mateix trimestre. El marge brut s'ha situat en 406,4 milions d'euros, cosa que representa un 70,5% de les vendes netes, i el deute financer ha estat de 317 milions, un 11,3% dels actius totals, mentre que l'ebitda (beneficis abans de taxes i amortització) ha augmentat fins als 183,8 milions d'euros, un 6,5% més.
Despeses i oportunitats de creixement
Les despeses de recerca i desenvolupament s'han elevat un 19,5% i han arribat als 61,8 milions d'euros, fet que suposa un 10,7% de les vendes, davant del 9,9% de les vendes que representaven en els primers nou mesos del 2015. Les despeses generals i d'administració han arribat als 294,4 milions d'euros, un 51,1% de les vendes, i el patrimoni net representa el 54,6% dels actius totals.
Amb vista als pròxims mesos, la companyia farmacèutica, que ha focalitzat el seu negoci en la dermatologia i l'estètica, planeja utilitzar la seva positiva posició de caixa per finançar oportunitats de creixement. Les estimacions per tot el 2016 són créixer en un dígit alt en ingressos totals, vendes netes i ebitda (a tipus de canvi constant).