La col·laboració entre la Louis Vuitton 37a America's Cup i Cupra ha confirmat l'aliança entre dos dels grans referents en la innovació tecnològica en l'alta competició i la mobilitat. Aprofitant la presentació oficial del trofeu de l'America's Cup a la Casa Seat, s'ha celebrat una trobada on s'han ofert detalls de la seva associació i el seu treball constant per convertir als AC75 de segona generació i al nou Cupra Terramar en dos exemples de l'avantguarda tecnològica a nivell global.

L'esdeveniment ha comptat amb la participació del CEO d'America's Cup Event Barcelona (ACE Barcelona), Grant Dalton i el director de marca de Cupra, Ignasi Prieto. Com Global Partner de la competició, Cupra va donar la benvinguda al trofeu a Casa SEAT, servint de preludi del començament del 'Trophy Tour' de la competició, que tindrà lloc al llarg de la costa catalana del 25 de juny a l'1 de juliol. L'icònic trofeu, el més antic en actiu de l'esport internacional, ha estat exposat a Casa SEAT, atraient l'atenció de públic i visitants, que van aprofitar l'oportunitat per presenciar un tros de la història de l'esport.

"Estem molt orgullosos de la nostra aliança amb l'America's Cup, una competició que ens inspira a molts nivells: des del disseny i el rendiment dels vaixells fins a l'ambició i l'esperit dels equips", ha dit Ignasi Prieto. "És un esdeveniment que comparteix els nostres valors d'innovació, disrupció i talent, i el trofeu de l'America's Cup és, sens dubte, un exemple de disseny que transcendeix la història i es converteix en un referent i una icona. Creiem que les marques encaixen a la perfecció i estem encantats d'acollir l'històric trofeu a Casa SEAT", ha afegit.

Dalton i Estret han valorat positivament l'associació d'America's Cup i Cupra pels valors d'innovació, disrupció i talent que comparteixen i el que representen. "Cupra ens ajuda a connectar amb la gent de Barcelona i de tot el món, a través de valors fonamentals compartits i activacions atrevides que expliquen la història de l'esdeveniment. La nostra col·laboració es basa en la innovació, la història i la inspiració," ha explicat el neozelandès.

El desembre de 2023, Cupra i l'America's Cup van unir les seves forces en una aliança estratègica per inspirar al món des de Barcelona i van revelar el 'Cupra Cube' en la Barceloneta, un innovador compte enrere que, quan arribi a zero, donarà el tret de sortida a la Copa. El nou CUPRA Terramar, el SUV esportiu electrificat de la marca que ret homenatge al lloc de naixement de Cupra i cotxe oficial de la competició, també es presentarà íntegrament sota en el marc de la Louis Vuitton 37a America's Cup.

Com marca amb una forta passió pel rendiment, l'esport i el mar, Cupra tindrà una presència significativa durant tot l'esdeveniment i formarà parteix de les Fan Zones i del Race Village, connectant amb els aficionats de vela de tot el món i reforçant la visibilitat de la marca a nivell global amb experiències emocionals.

La col·laboració implica que la firma catalana serà el proveïdor del cotxe oficial de la Copa Amèrica. Aquesta aliança suposa un vincle més entre el sector automobilístic i la màxima competició de vela del món. Així es reflecteix també en el vincle entre el vigent Defensor de la competició, Emirates Team New Zealand, que ha col·laborat directament amb Toyota per dissenyar el Chase Zero, el primer catamarà impulsat per hidrogen que serà el vaixell de suport durant la Louis Vuitton 37a America's Cup.