L'Assemblea Nacional Catalana ha presentat aquest matí la iniciativa "Consum estratègic", una campanya d'informació al consumidor perquè aquest sigui conscient de les polítiques i els valors de les empreses on consumeix o on té serveis contractats. Segons l'ANC, "promourem empreses alternatives a les que han participat en la campanya de la por i potenciarem la creació d'estructures econòmiques que potenciïn un teixit productiu català pròsper per si mateix i allunyat de la presa de decisions amb marcat caràcter polític". 

Amb aquesta iniciativa es pretén aportar informació als consumidors perquè prenguin les decisions lliurement, essent conscients dels valors de cada empresa. A més a més la presidenta de l'ANC, Elisenda Paluzie, assegura que es tracta de "protegir valors no polítics i que responguin a les necessitats de Catalunya, com també fer estudis econòmics sobre temes relacionats amb la independència". 

captpantallaconsumestrategicanc

Funcionament

Inicialment l'ANC ha obert una pàgina web on les empreses que vulguin ser "proveïdors estratègics" s'hi poden inscriure omplint un formulari amb el seus valors, com per exemple les seves polítiques en matèria de responsabilitat social, llengua, on tenen la seu o d'on provenen els seus productes. D'altra banda, els consumidors que es vulguin valer d'aquesta mena d'informació es poden inscriure al registre de "consumidors estratègics". 

En una segona fase, des de l'ANC expliquen que obriran un directori de les empreses "que reuneixen els requisits per oferir els seus productes i serveis" perquè els consumidors estratègics hi puguin contactar directament. 

"Nosaltres no fem una llista de bons i dolents", assegura Paluzie, sinó que "són les empreses mateixes qui omplen el formulari, i els consumidors decideixen". Amb tot, es tracta d'una iniciativa que "s'engloba dins un conjunt de propostes que tenen com a únic objectiu donar efectivitat real a la proclamació de la República catalana, mitjançant l'apoderament de la gent en la presa de decisions de consum quotidià".